آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۳۳
ورزشی
۹

تاج: دوباره به فیفا نامه زدیم که رای را بشکنیم

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد از طریق مراجع مختلف پیگیر شکستن رای فیفا و کنفدراسیون آسیا در مورد میزبانی از تیم های عربستانی هستیم.

مهدی تاج در تازه ترین صحبت های خود درخصوص مناقشه فوتبالی ایران و عربستان و محرومیت ایران از میزبانی اظهار داشت: ینکه چرا قطر توانست پاسخش این است که قطر حکمی از هیئت اجرایی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته است. اما ما سه سال پیش اتفاقی در کشورمان رخ داد که باعث سوءاستفاده عربستانی ها شد. آنها رایی در این مورد گرفتند که تاکنون هم پابرجاست. افرادی که قطر را مثال می زنند باید بدانند که اصلا برای این کشور رایی صادر نشده است.

وی افزود: اگر آنها موفق شدند به خاطر اینکه آتویی مثل ما نداشتند و رایی هم علیه شان صادر نشده بود. با این حال وزارت ورزش و وزارت امور خارجه در حال انجام کارهای مهمی هستند. ما سال گذشته به خاطر این موضوع شکایت کرده ایم و پرونده ما در دادگاه ورزش مفتوح است. نامه هایی را هم فیفا و کنفدراسیون آسیا ارسال کردیم و خواستیم که چون موضوع مورد بازی های بحث بازی های آسیایی است، یک بار دیگر این موضوع را برای اعضای هیئت اجرایی به رای بگذارد.

مهدی تاج خاطرنشان کرد: وزارت خارجه به شدت این موضوع را پیگیری می کند تا این حکم را لغو کند. ما به دادگاه بین المللی ورزش هم شکایت کرده ایم. اتفاقی که خیلی از دوستان بی اطلاع هستند از آن و اظهار نظر می کنند. اعتراض ما اعتراض درستی است. کمیته امنیت فیفا و کنفدراسیون آسیا یک تیم امنیتی را 10 روز پیش به ایران فرستاد که ارزیابی آنها از ایران بسیار مثبت بود. البته گزارش آنها هنوز منتشر نشده است اما ورزشگاه آزادی را دیدند، تهران را دیدند و ارزیابی شان خیلی مثبت بود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا امروز نامه زدیم که گزارش این سفر را منتشر کنند تا تکلیف ما مشخص شود. اگر گزارش منفی باشد که موضوع دیگری است. ناظر امنیتی قطعا گزارش اش را به کنفدراسیون آسیا داده گزارش اش اما آنها هنوز به ما منتقل نکرده اند. البته این برخلاف منشور فیفا و کنفدراسیون آسیاست و همه مردم این را می دانند حتی اگر رادیو نداند!