آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۴
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

400 گونه گیاه در یک ساختمان

آمازون اخیرا یک ساختمان اداری را به شکل چند کره به هم پیوسته در سیاتل افتتاح کرده و 40 هزار گیاه از 400 گونه مختلف را در آن جای داده تا فضایی شبیه جنگل های مناطق گرم و پر باران ایجاد کند.

به گزارش فردا نیوز، آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در سال 1994 توسط جف بزوس در شهر سیاتل واشنگتن تاسیس شد. این شرکت فعالیت جدی خود را در سال 1995 با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس به فروش محصولات نو یا دست دوم از طریق اینترنت اقدام کرد. شرکت آمازون هم اکنون حتی کفش و لباس نیز عرضه می کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در میان سایر فروشگاه های اینترنتی دارد.

بازیگوشی بز کوهی دردسر ساز شد

گروهی که مشغول پیاده روی در گوادارامای اسپانیا بودند با صحنه ای غم انگیز مواجه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آنها یک بزکوهی را دیدند که شاخ هایش بین دو تخته سنگ به طور کامل گیر کرده بود و به مدت چند ساعت در این وضعیت ناراحت کننده قرار داشت. این گروه با استفاده از ژاکت ها و لباس هایشان و مهار وزن این حیوان موفق به بیرون کشیدن او از این وضعیت شدند.بز کوهی پس از رهایی به دامان طبیعت برگشت.

رمز گشایی از کتاب 600 ساله

تلاش پژوهشگران و دیرینه شناسان برای رمزگشایی از مرموزترین کتاب تاریخ جهان ادامه دارد اما هنوز نتایج مشخصی از این پژوهش ها حاصل نشده است.

به گزارش جام جم آنلاین، کتابی به نام وینیچ که در واقع یک نسخه خطی است در سال 1912 (106 سال پیش) در صومعه ای در ایتالیا یافت شد. رمز گشایان از آن زمان تاکنون سعی می کنند از مفاد بسیار عجیب و غریب این کتاب رمز گشایی کنند و بفهمند اصلا منظور از اشکال عجیب و غریب و اسرارآمیز این کتاب چیست.این کتاب پر از تصاویر گیاهان عجیب، ستاره ها و حالات مرموز انسان است.حتی نرم افزارهای رایانه ای هم هنوز موفق نشده اند از علائم موجود در این کتاب رمزگشایی کنند.

قدمت این کتاب بیش از 600 سال و شامل 240 صفحه است. برخی از علاقه مندان به موضوعات ماورایی می گویند این کتاب، جادویی خاص دارد. برخی می گویند زبان به کار برده شده در این کتاب چیزی شبیه زبان عربی است و برخی دیگر می گویند زبان عبری است.