آرشیو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۳۴
ورزشی
۹

خوب و بد سرمربیگری خادم از زبان علیرضا حیدری

پیشکسوت کشتی ایران و هم دوره رسول خادم ماجرای انتخاب رئیس فدراسیون کشتی به عنوان سرمربی را نقد کرد.

انتخاب رسول خادم به عنوان سرمربی از سوی شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد، موافقان و مخالفانی در خانواده کشتی داشته است. در همین خصوص علیرضا حیدری پیشکسوت کشتی ایران اظهار داشت: در ابتدا باید این را بگویم که از نظر حقوقی و طبق اساسنامه کشتی، سرمربیگری تیم ملی برای رئیس فدراسیون کشتی منعی ندارد. حبیب الله بلور که مربی آقا تختی هم محسوب می شد، در دوره ریاست خود که به مدت ها قبل برمی گردد، سرمربیگری تیم ملی را هم بر عهده داشت. حالا رسول خادم دومین نفری خواهد بود که همزمان ریاست فدراسیون و سرمربیگری تیم ملی را برعهده می گیرد.

وی افزود: با این حال از نظر عرفی چون در چند دهه اخیر چنین اتفاقی در کشتی رخ نداده، باعث تعجب همگان شده است. البته من به خیلی ها حق می دهم که در فضای خارج از فدراسیون این موضوع جا بیفتد که این ها فقط یک نمایش است و مثلا خادم خودش خواسته سرمربی شود. با این حال من خادم را دیدم، به من گفت که واقعا نمی خواست چنین اتفاقی رخ دهد.

حیدری ادامه داد: رسول جسارت کرده که در این شرایط آمده و سرمربیگری تیم ملی را قبول کرده است چون ایران نسبت به 2 کشور دیگر مدعی کشتی عقب افتاده است. ممکن است رسول خادم اگر در مسابقات سال آینده مثل جام جهانی و مسابقات جهانی نتیجه نگیرد، همه چیز را ببازد. در واقع من احتمال می دهم با این تیم حتی در جام جهانی ششم یا هفتم شویم که اصلا از خادم پذیرفتنی نیست. در واقع خادم ریسک بزرگی کرده وگرنه می توانست از زیر بار مسئولیت با انتخاب یک سرمربی جدید فرار کند.

حیدری در پایان تصریح کرد: اگر من جای رسول خادم بودم و در چنین شرایطی قرار می گرفتم، چنین کاری نمی کردم. با این حال باید آن شرایط را درک کنیم و بعد به جای رسول خادم حرف بزنیم. او به من می گفت کارها روی زمین مانده و راهی به جز این کار نداشتم.