آرشیو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۹
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

درگذشت ادیب لرستانی

ایرج کاظمی، ادیب و پژوهشگر لرستان ظهر چهارشنبه 11 بهمن ماه، به علت عارضه قلبی در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد دار فانی را وداع گفت. به گزارش ایسنا، کاظمی متولد 1320 خرم آباد و از چهره های فرهنگی و ادیب استانی بود. او ادیب، پژوهشگر و روزنامه نگار بود و البته آثار متعددی هم نوشت و همچنین ازموسسان انجمن اهل قلم لرستان بود. کتاب های «حافظ در اندیشه حافظ شناسان» و «مشاهیر لر» نیز از جمله آثار او است.

فراخوان «فوکوس» در ایران

جایزه عکاس سال کلوپ فوکوس (نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران) فراخوان داد. به گزارش روابط عمومی فیاپ در ایران، جایزه عکاس سال فوکوس، جایزه ای است که در پایان هر سال میلادی به شرکت کننده هایی تعلق می گیرد که بیشترین پذیرش و جایزه را در جشنواره های بین المللی کسب کرده باشد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.FocusTeam.ir مراجعه کنند.

نمایش «کوهستان» در «میکرولیو»

نمایش «کوهستان» به نویسندگی و کارگردانی آرش پروین در چهارمین دوره جشنواره «میکرولیو» به روی صحنه می رود. به گزارش ایسنا، چهارمین اجرا از جشنواره «میکرولیو» با عنوان «کوهستان» به نویسندگی و کارگردانی آرش پروین امروز 14 بهمن ماه، در عمارت نوفل لوشاتو (ارغنون سابق) در دو سانس ساعت 18 و 20 به روی صحنه می رود. دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف 25 درصدی خرید بلیت برخوردار شوند.

معرفی 20 نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران

20نامزد راه یافته به مرحلۀ نهایی داوری انتخاب پایتخت کتاب ایران معرفی شدند. به گفته علی اصغر سیدآبادی، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی از میان این شهرها در نهایت یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران و چند شهر نیز به عنوان شهرهای خلاق در ترویج کتابخوانی معرفی می شوند.