آرشیو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۹
جهان
۲۰

دو خط خبر

یک مسئول ارشد امریکایی اعلام کرد که واشنگتن حق انجام اقدام نظامی برای ممانعت از دمشق در به کارگیری سلاح شیمیایی را برای خود محفوظ می داند.

چین به دلیل نگرانی از نفوذ شبه نظامیان به منطقه «سین کیانگ»، در حال بررسی ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه «واخان» واقع در ولایت بدخشان افغانستان است. در همین حال وزیر کشور افغانستان ادعا کرد مدارکی دارد که نشان می دهد عناصر داعش و طالبان، در خاک پاکستان آموزش دیده بودند.

روز پنجشنبه، اردن در راستای سیاست همپیمانان خود با مصوبه هیات دولت این کشور در مورد قطع روابط دیپلماتیک با کره شمالی نیز موافقت کرد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش چالش های جدیدی پس از نابودی تروریسم پیش رو دارد که یکی از مهم ترین آنها مبارزه با فساد است.

فدراسیون بین المللی حقوق بشر ضمن محکوم کردن موج بی سابقه صدور احکام اعدام در تاریخ بحرین، از رژیم آل خلیفه خواست مجازات اعدام را فورا لغو کند.

رسانه های دولتی کوبا اعلام کردند که پسر بزرگ فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا، خودکشی کرده است.

یونیسف اعلام کرد با گذشت هفت سال از سرنگونی نظام قذافی در لیبی و با ادامه درگیری ها در این کشور، 378هزار کودک لیبیایی به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

در پی حمله موشکی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) از منطقه مرزی در شمال عراق به پایگاه سربازان ارتش ترکیه در منطقه شمدینلی استان حکاری، 2 سرباز کشته و 2 سرباز دیگر مجروح شدند. مسئولان کرد سوریه نیز از آلمان خواستند مانع استفاده ترکیه از تانک های ساخت این کشور در عملیات عفرین شود.

روسیه به شهروندان خود که قصد سفر به خارج از این کشور را دارند، نسبت به خطر تلاش های امریکا برای دستگیر کردن روس ها در سراسر جهان هشدار داد.