آرشیو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۷۷
جهان
۷

رویداد

سفر ناگهانی مقامات روسی تحریم شده به آمریکا

با وجود تحمیل تحریم های یک جانبه آمریکا علیه چندین شخصیت سیاسی روسیه از جمله«سرگئی ناریشکین»، رئیس دستگاه اطلاعاتی برون مرزی روسیه، «الکساندر بورتنیکوف»، رئیس سرویس امنیت فدرال و «ایگور کوروبوف»، مدیر اطلاعات ستاد مرکزی ارتش روسیه، هفته گذشته، به واشنگتن سفر کرده و با همتایان آمریکایی خود دیدار و گفت وگو کردند.

تاسیس پایگاه نظامی در افغانستان از سوی چین

چین در حال انجام مذاکرات با افغانستان است تا یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرزهای مشترک دو کشور بسازد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته منابع افغان، چین درصدد است تا یک پایگاه نظامی در مرز مشترک خود با افغانستان تاسیس کند تا مانع ورود «تروریست ها» به خاک خود شود و از امنیت افغانستان دفاع کند.

سفر نمایندگان وزارت خارجه کره شمالی به مسکو

یک تیم دونفره متشکل از نماینده ویژه کره شمالی به همراه مدیر بخش اروپای وزارت خارجه این کشور به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان مسکو و پیونگ یانگ و برای انجام رایزنی درخصوص موضوعات مختلف، کره شمالی را به مقصد روسیه ترک کردند.

خودکشی پسر بزرگ فیدل کاسترو

فیدل انجل کاسترو، پسر بزرگ رهبر پیشین کوبا، بر اساس اعلام مقام های این کشور در 68 سالگی خودکشی کرده و جسد او را روز پنجشنبه در هاوانا پیدا کردند. خبرگزاری رسمی کوبا می گوید که او ماه ها برای درمان افسردگی تحت درمان بوده است.

سفر مکرون به روسیه

سیلوی برمان، سفیر فرانسه در روسیه، اعلام کرد که ممکن است امانوئل مکرون برای شرکت در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ که در تاریخ 24 تا 26 ماه می برگزار می شود به مسکو سفر کند.