آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۷۸
اقتصاد
۵

خبر

3 ماهواره در نوبت پرتاب به فضا قرار دارند

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه سه ماهواره در نوبت پرتاب به فضا قرار دارند، گفت: یک ماهواره نیز آماده پرتاب است. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم بزرگداشت فناوری فضایی با بیان اینکه صنعت فضایی دو رکن دارد که نخست تحقیق، پژوهش و توسعه و دوم اقتصاد و کاربرد است، اظهار کرد: در کشور ظرفیت های خوبی وجود دارد و در حوزه ماهواره سنجشی و مخابراتی در حوزه تحقیق و پژوهش پیشرو هستیم، به طوری که سه ماهواره در مراحل پایانی برای پرتاب و قرارگیری در مدار هستند و یک ماهواره نیز آماده پرتاب داریم.

سقف فاینانس در سال 97 تعیین شد

نمایندگان مجلس سقف تسهیلات مالی خارجی در سال 97 را 30 میلیارد دلار تعیین کردند. به گزارش مهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. نمایندگان با تصویب بخش درآمدی تبصره 3 لایحه بودجه مقرر کردند در سال 1397 سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح ها علاوه بر باقی مانده سهمیه سال قبل، معادل ریالی 30 میلیارد دلار تعیین شود.

سانچی تمام استانداردهای بین‎المللی را داشت

مدیر بخش عملیات موسسه رده‎ بندی DNV. GL نروژ خبر داد: کشتی سانچی ارزیابی های دوره ای را در دوم مارس 2017 میلادی با موفقیت گذراند و بدون آنکه مشکلی در شرایط کلاس یا مجوز ها داشته باشد پس از طی کردن موفقیت آمیز این ارزیابی، کلاس و گواهی نامه های مربوطه برای آن صادر شد. به گفته او، آخرین ارزیابی DNV. GL که روی عرشه کشتی انجام شد، در ششم آوریل 2017 میلادی بود که در آن تجدید IOPP با موفقیت انجام و تجهیزات پایداری کشتی با رعایت قوانین جدید و بازگشتی تطبیق داده شد. در آخرین ارزیابی که روی عرشه این کشتی انجام شد هیچ گونه نقصی با توجه به قوانین حاکم بر رده بندی و گواهی نامه‎ها مشاهده نشد.