آرشیو دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۳۷
شهرستان ها
۷

تعدادی از صندوق های کمیته امداد در تبریز جمع آوری شد

تبریز - خبرنگار کیهان:

«مسعود برزگرجلالی» معاون خدمات شهری شهرداری گفت: طبق صورتجلسه 15 آذرماه، کمیته امداد متعهد به ساماندهی صندوق های صدقات و جمع آوری صندوق هایی که در فضای سبز و فواصل اندک از هم بودند در 10 روز شده بود اما بعد از 45 روز به دلیل عدم انجام این تعهد ازسوی کمیته امداد، شهرداری راسا اقدام به جمع آوری کرده و نماینده این نهاد که قرار بود در عملیات جمع آوری حضور داشته باشد، نیروهای شهرداری را همراهی نکرد. وی تاکید کرد که ساماندهی صندوق های صدقات، شامل تمام صندوق های صدقات نصب شده در سطح شهر و متعلق به موسسات می باشد و محدود به کمیته امداد نیست و موسساتی هم که مجوز نداشته باشند، صندوق آنها حذف خواهد شد. برزگر جلالی افزود: طبق توافق با کمیته امداد، صندوق ها می بایست با حفظ فواصل 200 متر از یکدیگر نصب شوند درحالی که در برخی نقاط در فواصل 15 متری از هم نصب هستند و کمیته امداد می بایست تا 25 آذر، به تعهدات خود عمل می کرد. «محمد کلامی» مدیرکل کمیته امداد استان نیز گفت: شهرداری به بهانه تبریز 2018 و بدون هماهنگی اقدام کرده و این امر موجب کاهش درآمدهای این نهاد می شود.

وی افزود: 188 صندوق در تبریز جمع آوری شده که آن را سرقت تلقی می کنیم و نمی دانیم صندوق ها با پول های آن، کجا برده شده است.

با این حال برزگر جلالی با عنوان این که «کلامی» حاشیه سازی می کند و کمیته امداد هر موقع مراجعه کند می تواند صندوق ها را تحویل بگیرد، بر لزوم توجه به تعهدات و اقدامات برای حفظ شایستگی های بصری شهری از سوی همه و عدم نصب تمامی صندوق های صدقات در داخل فضاهای سبز، کنار باجه های تلفن و دیگر تجهیزات شهری مانند سطل زباله ها و میادین و تقاطع های شهری و توجه به رعایت فواصل منطقی بین صندوق ها، تاکید کرد. گفته می شود در تبریز 4500 صندوق صدقات کمیته امداد وجود دارد.