آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۹
جهان
۶

چهره ها و نظرها

آصف: تروریست ها جایی در پاکستان ندارند

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: آمریکا و ناتو در برقراری امنیت در افغانستان شکست خورده اند و تنها راه باقی مانده برای امنیت این کشور همکاری کابل با «اسلام آباد» است.

به گزارش العالم، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان گفت: امنیت پاکستان و افغانستان در گرو همکاری دو جانبه و درک متقابل است. وی افزود: برخی عناصر در دولت افغانستان خواهان صلح و ثبات نیستند و با کارشکنی در مذاکرات این کشور با پاکستان تلاش های دو جانبه را به چالش می کشند؛ این در حالی است که آمریکا اقدام موثری در این زمینه انجام نمی دهد. آصف تاکید کرد: تروریست ها هیچ پناهگاه امنی در پاکستان ندارند؛ بنابراین ممکن نیست عملیات تروریستی در این کشور طراحی شود. وی افزود: بیش از 70 درصد افغانستان در اختیار طالبان قرار دارد به همین دلیل دولت این کشور نمی تواند داعش و طالبان را مهار کند.

مکرون در انتخابات میاندوره ای شکست خورد

حزب امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکظنبه اولین تجربه انتخاباتی اش را پس از پیروزی خیره کننده ماه ژوئن گذشته تجربه کرد و شکست خورد.

به گزارش العالم و به نقل از رویترز، حزب محافظه کار جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای یکشنبه مجلس سفلی دو کرسی را تصاحب کرد که باعث تقویت جایگاه لوران ووکیه، رهبر جدید این حزب شده است. ووکیه در مبارزات انتخاباتی مکرون را متهم کرده بود ارتباطی با بخش های روستایی فرانسه برقرار نکرده و در زمینه امنیت ضعیف است. مکرون و حزبش «جمهوری به پیش» به رغم این شکست همچنان 309 کرسی از مجمع ملی 577نفری فرانسه را در اختیار دارد. محبوبیت او از زمانی که قدرت را در دست گرفته، رو به کاهش گذاشته است. ووکیه در بیانیه ای گفت: این ضربه ای برای مجازات شدید دولت است که شهروندان ما قضاوتی سختگیرانه درباره سیاست های آن دارند. سایر احزاب از جمله حزب راست افراطی جبهه ملی در دور اول انتخابات این حوزه که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، حذف شده بودند.