آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۰
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

امان از این دلار خجالتی!

دلار تا دیروز شنید آقای رئیس جمهور فرمودند «قیمت دلار این نیست»، روند کاهشی خودش را آغاز کرد و آنها که این روزها در خیابان کلی در صف ایستاده بودند و دلار و یورو خریده بودند، کمی ضرر کردند. همزمان مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد هم توصیه کرده است: نگران ارزان شدن ارز نباشید. فعلا مقامات دولتی توصیه می کنند نخرید، اما آنها که خریده اند، هنوز دوست دارند در صف خرید دلار بایستند. شاید تجربه هفته های اخیر چیزی جز توصیه دولتی ها را به آنها اثبات کرده است.

جناب وزیر ارتباطات که قرار بود دست شان را روی دکمه فیلترینگ نگذارند، گفته اند «رفع فیلترها همت همگانی می طلبد». او که مانند محمدجواد ظریف ازجمله چهره های توییترباز دولت است، این را هم گفته است «رفع فیلترینگ توییتر مزایا و معایب خود را دارد». ایشان که به نظر می رسد خیلی علاقه ای به حمایت از پیام رسان های داخلی ندارد و تقریبا چنین نظری را گفته که به ما چه ربطی دارد آینده این پیام رسان ها چه می شود، دیروز تاکید کرده «سرویس مشابه تلگرام اکنون فراهم نیست». این حرف، آب پاکی را روی دست همه می ریزد که فعلا تلگرام قرار است بدون رقیب به فعالیت خود ادامه دهد. خوش به حال آقای دوروف!

سخنگوی دولت، دیروز حرف های مهمی زده، مثلا گفته بنزین را سال 97 گران نمی کنیم. رئیس مجلس هم از این که در لهستان 5/1میلیون کارمند دولتی اخراج شده اند، حرف زده است مثالی که بیم این را که دولت بخواهد در بدنه خود سیاست های تعدیل را دنبال کند، بیشتر کرده است. به نظر می رسد دولت اول باید مشکل بیکاری و اخراج نیروها در برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی را حل کند، بعد به فکر کوچک کردن بدنه دولت باشد، چون در کشورهایی دولت بدنه خود را لاغر می کند که بخش خصوصی کارآمدی برای جذب نیرو وجود دارد و وقتی در داخل کشور این فضا مهیا نیست، حرف از تعدیل کارمندان حتی اگر فقط محض مثال زدن بوده باشد، کمی عجیب است!