آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۱
ایران
۱۵

مرگ سومین پلنگ طی یک هفته گذشته در کشور

با رسانه ای شدن مرگ سومین پلنگ طی یک هفته گذشته در کشور، به نظر می رسد مرگ این حیوانات در حال انقراض، به سریالی نگران کننده تبدیل شده که باید برای پایان دادن به این تراژدی دردناک چاره اندیشی کرد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته خبر مرگ یک پلنگ دیگر در کشور منتشر شد که گفته شده این پلنگ، همان پلنگ نر جوانی است که اردیبهشت ماه امسال پس از نجات از تله گرازگیر کشاورزان در مازندران با نشانه گذاری در زیستگاهش رها شده بود و اینک خبر آمده با تیر خلاص یک دامدار از پا درآمده است. راز مرگ این پلنگ جوان پس از آن فاش شد که گردنبند ردیاب ماهواره ای آن توسط اهالی روستای سیکای شهرستان نکاء در شرق مازندران پیدا و تحویل محیط زیست شد. رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت پلنگ نری که سرنوشتش اکنون مشخص شده، پنج ساله بود و اردیبهشت ماه امسال پس از نجات از تله سیمی گرازگیر کشاورزان میاندرود در ده کیلومتری شرق ساری، پس از تیمارداری در منطقه جنگلی و کوهستانی سنه کوه در همین منطقه رها شده بود.

کوروس ربیعی افزود: با پیدا شدن گردنبند ردیاب پلنگ نر از سوی یکی از ساکنان روستایی شهرستان نکاء و تحویل آن به محیط زیست، راز تلف شدن این حیوان کمیاب به دست یکی از دامداران منطقه فاش شد. به گفته وی، در منطقه ای که گردنبند پیدا شده بود، استخوان جمجمه پلنگ هم توسط کارشناسان محیط زیست پیدا شد و این نشانه ها پایانی بود بر زندگی این حیوان کمیاب جنگل های ایران که به دست یکی از دامداران منطقه احتمالا به بهانه حفاظت از دامش کشته شد.رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران افزود: این دامدار پلنگ کش، شناسایی و بزودی از سوی محیط زیست برای بازجویی و یافتن سرنخ های جدید از مرگ پلنگ احضار می شود.