آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۱
سینما
۱۶

ایجاد صندوق سرمایه گذاری فیلم زیر نظر بورس

مدیرعامل بنیاد فارابی از همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان شیوه های جدید برای تامین سرمایه تولید فیلم ها سخن گفت.

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت وگو با مهر درباره حمایت های فارابی از سینماگران از طریق اعطای وام و تغییراتی که قرار بود در این زمینه اعمال شود، عنوان کرد: بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یک مرجع فرهنگی در سینما به سهم خود اقداماتی به منظور بهبود شرایط اقتصادی حاکم بر سینمای کشور انجام داده که یکی از این اقدامات تغییر در شیوه های حمایتی بنیاد برای رسیدن به یک نقطه تعادل در اعطای وام ها بوده است.

تابش درباره شرایط اعطای وام به پروژه های سینمایی اظهار کرد: گروهی از پرونده های سینمایی برای دریافت وام به صندوق اعتباری هنر معرفی می شوند، برخی از فیلم ها نیز براساس سیاست ها و اولویت های فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی به صورت مشارکتی با این بنیاد تولید می شود و گروهی از فیلم ها هم هستند که بنیاد فارابی به دنبال تامین همه سرمایه آن است که این گروه سوم، سقف حمایتی بنیاد فارابی است. او اعلام کرد: اقدام دیگر بنیاد فارابی غیر از تغییر شیوه های حمایتی جدید سرمایه گذاری، ایجاد صندوق سرمایه گذاری فیلم زیرنظر سازمان بورس و اوراق بهادار است و ما در شرف صدور موافقت حصولی این صندوق توسط بورس هستیم.