آرشیو دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۳
جامعه
۱۷

68 هزار مددجوی کمیته امداد توانمند شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: امسال 68 هزار مددجوی کمیته امداد توانمند شدند.

به گزارش فارس، فاطمه رهبر افزود: سال گذشته نیز 249 هزار خانوار از چرخه دریافت مستمری خارج شدند که این امر موجب صرفه جویی 82 میلیارد تومان شد.

وی ادامه داد: این مددجویان عمدتا با دریافت خدماتی چون مسکن و اشتغال روی پای خود ایستاده یا به دلیل ازدواج، آزادی سرپرست زندانی، فوت یا ارث بردن از اقوام درجه یک خود از شمول مددجویی این نهاد خارج شدند.

رهبر یادآور شد: در این میان اداره کل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد در زیرمجموعه معاونت حمایتی این نهاد، در زمینه کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، ارتقای شاخص های بهداشتی نیازمندان، پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمانی، ایجاد بیمه درمانی مددجویان شهری، بیمه اجتماعی مددجویان، روستاییان و عشایر برنامه هایی را تعریف کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد عنوان کرد: به طوری که تامین هزینه تهیه سبد کالاهای خوراکی، هزینه اجرای طرح های بهداشتی برای سالمندان و زندانیان، هزینه های دندانپزشکی، بهسازی سرویس های بهداشتی منازل، اجرای طرح های غربالگری، نظارت بر عملکرد پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد، تامین هزینه های خارج از شمول بیمه، تامین هزینه و تجهیزات پزشکی و تامین هزینه های بیماران خاص و صعب العلاج به همراه پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر از جمله فعالیت هایی است که طی این سال ها انجام گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه مدیریت بحران و حوادث، پرداخت سرانه بیمه حوادث اسباب و اثاثیه مددجویان، ارائه مایحتاج و خدمات فوری به آسیب دیدگان حوادث، مقاوم سازی مناطق آسیب پذیر، شناسایی و ساماندهی مناطق معین و فرهنگسازی، دیدبانی، پیگیری اردوهای جهادی و نیازسنجی از برنامه هایی است که در گروه مدیریت بحران و مناطق محروم پیگیری می شود.