آرشیو دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۳
ایران
۱۵

حال مرد آسیب دیده و پلنگ زنجانی مساعد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به حمله پلنگ به یکی از اهالی روستای تشویر گفت: حال مصدوم مساعد گزارش شده است.

سیدرضا موسوی مشگینی در گفت وگو با ایسنا افزود: روز گذشته بنا به اعلام اهالی یک قلاده پلنگ به فردی میانسال حمله کرد و باعث زخمی شدن وی شد که بلافاصله محیط بانان وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: هنوز ردی از پلنگ دیده نشده است، ولی آنچه اکنون از آن مطمئن هستیم سلامت پلنگ است، چراکه هنگام حمله، به این حیوان آسیبی وارد نشده است.

این مسئول با اشاره به این که تداخل محل زندگی حیوانات و انسان باعث بروز چنین تعارضاتی شده است، گفت: باید شرایط به گونه ای مدیریت شود تا محل زیست حیوانات محافظت شود تا جانوران وارد حریم زندگی انسان ها نشوند.

مرگ پلنگ نر رها شده در طبیعت ساری، در هاله ای از ابهام

مدیرکل محیط زیست استان مازندران هم خبری درخصوص پلنگ تلف شده در ساری داشت و درباره آن گفت: هنوز مشخص نیست پلنگ نر رها شده در سنه کوه ساری به چه صورتی کشته شده است.

هفته گذشته خبری با عنوان «پلنگ نری که اردیبهشت امسال در طبیعت رها شد، با شلیک دامداری در نکا از پا درآمد» در رسانه ها مطرح شد. علت کشته شدن این پلنگ هنوز در هاله ای از ابهام است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی درخصوص این پلنگ گفت: پلنگ آسیب دیده مدتی پیش پیدا و پس از نگهداری و التیام در منطقه سنه کوه رها سازی شد.

وی با بیان این که پس از مدتی ردیاب پلنگ به همراه جمجمه و چند تکه استخوان بدون گوشت در محدوده سیکا پیدا شد، در مورد شایعه کشته شدن پلنگ توسط یک دامدار با تفنگ یادآور شد: به این موضوع مظنون هستیم و هنوز مشخص نیست به چه صورتی پلنگ کشته شده باشد. این موضوع توسط دستگاه های مربوطه و سازمان محیط زیست در حال بررسی است. پس از مشخص شدن دلیل اصلی این اتفاق، سعی در شناسایی متخلف خواهیم کرد.