آرشیو دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۳
ورزش
۱۸

هشدار بیدار باش مراکش به فوتبال ایران

تیم ملی مراکش پس از صعود تیم اصلی اش به جام جهانی، تنها با بازیکنان داخلی خود 42 روز تمرین برگزار کرد و در نهایت با قهرمانی در رقابت های جام ملت های آفریقا به کار خود پایان داد.

دو روز پس از 20 آبان که صعود تیم ملی مراکش به جام جهانی قطعی شد، آماده سازی هر چه بهتر بازیکنان داخلی لیگ مراکش هم با انجام دیدار دوستانه با گامبیا آغاز شد. این تیم در این دیدار دوستانه که پس از اردوی ده روزه این تیم برگزار شد، با نتیجه 2 بر یک برابر گامبیا شکست خورد. این آغاز رسمی راه طولانی تیم ملی مراکش با بازیکنان داخلی خود برای حضور پرقدرت در رقابت های جام ملت های آفریقا بود.

مراکش بعد از شش بازی و برد 4 بر صفر مقابل نیجریه در فینال، قدرت خود را به رخ فوتبال دنیا کشید. اگر بعد از قرعه کشی جام جهانی همه اهالی فوتبال ایران نگران دو بازی تیم ملی برابر اسپانیا و پرتغال بودند، با شرایطی که برای تیم مراکش مهیا شده و آماده سازی کامل بازیکنان داخلی این تیم و از آن طرف تنها احتمال برگزاری یک تک بازی برابر لیبی با حضور بازیکنان لیگ، باید مراکش را حریف بسیار سرسخت تری برای تیم ایران قلمداد کرد، چرا که به گفته کارلوس کی روش بازی با مراکش «فینال ایران در جام جهانی» است. قهرمانی مراکش، نوعی هشدار بیدار باش به فوتبال ایران بود و به نظر می رسد فوتبال ایران باید تردیدها و ابهامات را برای انجام برنامه های مدنظر کادر فنی تیم ملی و کارلوس کی روش کنار بگذارد.