آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۸۷
جهان
۷

رویداد

محکومیت بمب گذار نیویورک به حبس ابد

احمدخان رحیمی، مرد 30ساله ای که دو سال پیش در نیوجرسی و نیویورک اقدام به بمب گذاری کرده بود، به حبس ابد محکوم شده است. دادستان پرونده می گوید آقای رحیمی در مدتی که منتظر محاکمه بود، نشانی از پشیمانی بروز نداده است. این شهروند آمریکایی متولد افغانستان که در جریان تیراندازی به پلیس نیویورک بازداشت شد، در دادگاه گفته: «کینه و نفرتی از کسی در دل ندارد».

مدرنیزه کردن تانک های لئوپارد در ترکیه

شرکت «راین متال» آلمان بدون مجوز دولتی مدرنیزه کردن تانک های لئوپارد-2 ترکیه را بر عهده گرفته است. به گزارش برخی از رسانه های آلمان، قرار است قراردادی در این زمینه با شرکت بی ام سی در ترکیه امضا شود.

خیز عمران خان برای انتخابات 2018 پاکستان

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان معتقد است اکنون لحظه سیاسی اوست و رسیدن به قدرت در پاکستان در چند قدمی او قرار دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمران خان، سیاست مدار پاکستانی و رهبر حزب تحریک انصاف، سوار بر موج پوپولیسم از زرپرستی نخبگان سیاسی پاکستان انتقاد کرده و وعده می دهد در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی امسال، به فساد شایع پایان دهد.

گفت وگوی تلفنی اردوغان و پادشاه عربستان

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در تماسی تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان، به بررسی روابط دوجانبه و پرونده سوریه پرداخت. دو طرف همچنین بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی و یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه و همچنین افزایش همکاری و تلاش های مشترک در این زمینه تاکید کردند.