آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۶
ایران
۱۵

قزوینی ها 1000 نیروگاه خورشیدی خانگی می سازند

معاون اقتصادی استانداری قزوین از برنامه ریزی برای ساخت هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در این استان به منظور اشتغالزایی خبر داد و گفت: ساخت 41 نیروگاه به بهره برداری رسیده و قرارداد 162 نیروگاه نیز منعقد شده است.

منوچهر حبیبی درگفت وگو با مهر افزود: استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی در حوزه انرژی خورشیدی (زاویه و زمان تابش) دارد و با استفاده مناسب از آن می توان به اشتغال و اقتصاد استان کمک کرد. وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد استان قزوین مبنی بر اشتغالزایی و توانمندسازی گفت: یکی از ظرفیت ها مشارکت دادن مددجویان در ساخت نیروگاه های خورشیدی است که این موضوع در قزوین با جدیت دنبال می شود و ساخت هزار دستگاه نیروگاه خانگی هم در همین زمینه آغاز شده است.

به گفته حبیبی، هر واحد نیروگاهی به ظرفیت پنج کیلو وات است که می تواند درآمدزایی خوبی هم برای مددجویان داشته باشد و آنها را تحت پوشش قرار دهد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین با بیان این که برای هر نیروگاه 25 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان داده می شود، افزود: چند پیمانکار برای اجرای این برنامه دعوت شده و کار را دنبال می کنند و در پرداخت تسهیلات هم محدودیت نداریم.

حبیبی یادآورشد: کمیته امداد استان مبلغ 37 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی پیش بینی کرده که حدود 82 درصد آن تخصیص داده شده و قرارداد 162 مورد نیز بسته شده است. حبیبی گفت: کمیته امداد امام استان قزوین همچنین طرحی بزرگ تر در درست اجرا دارد که ساخت نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی در روستای قشلاق از توابع شهرستان آبیک است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین با بیان این که استعلام این طرح بسرعت در حال انجام است و در اسفند امسال عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد، تصریح کرد: برای ساخت نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی قشلاق 35 میلیارد تومان از سوی واحد اقتصادی کمیته امداد امام هزینه خواهد شد که برای 15 نفر هم شغل ایجاد خواهد کرد.