آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۷
صفحه اول
۱

نصراالله: تمام منطقه در مرکز نبرد نفت و گاز است

سیدحسن نصرا...، دبیر کل حزب ا... لبنان، عصر دیروز در مراسم گرامیداشت سران شهید حزب ا... در بیروت تحت عنوان حفظنا الوصیه سخنرانی کرد. به گزارش العالم، دبیر کل حزب ا... لبنان در آغاز سخنرانی خود گفت: مقاومت را پس از آن که پیروزمندانه از جنگ 33 روزه خارج شدیم، حفظ و بعد از آن نیز مقاومت کردیم.

از شدیدترین و سخت ترین جنگ جهانی علیه مقاومت و محور مقاومت خارج شدیم. مسیر مقاومت امروز پویاتر و زنده تر است به رغم این که چالش ها نیز بزرگ تر شده است. وی تصریح کرد: همه منطقه امروز در مرکز نبرد نفت و گاز قرار گرفته است. موضوع لبنان جدای از کل منطقه نیست. حرص و طمع، شیوه مسئولان کاخ سفید شده است و آمریکا از بابت این که به طور آشکار این شیوه را اعلام کند، شرم نمی کند.

سیدحسن نصرا... در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می کند از کاخ سفید و ترامپ و بی توجهی و سستی جهان عرب برای ضمیمه کردن جولان به فلسطین اشغالی بهره برداری کند. برخی از سران عرب و بیگانه از وجود ثروت نفتی و گازی عظیم در سوریه سخن می گویند و این یکی از عوامل تنش بر سر این کشور است. وی افزود: اشغالگر آمریکایی برای حفظ تفاله های داعش در سوریه، تلاش و از اقدامات دیگران برای نابودی باقیمانده عناصر تروریستی جلوگیری می کند. بقای آمریکای اشغالگر در سوریه به وجود چاه های نفت و گاز در شرق فرات مربوط می شود. آمریکا بیش از 500 میلیون دلار تا 750 میلیون دلار تحت عنوان حمایت از کردها در سوریه تخصیص داده است. کردها باید از تجارب گذشته درس بگیرند. بدانید آمریکا شما را ابزار دست خود کرده و در نهایت کار، شما را به ثمن بخس می فروشد. مهم ترین میادین نفتی در سوریه در شرق رود فرات است. کاخ سفید با چشم نفتی به عراق می نگرد و مواضع آمریکا در عراق صرفا مبتنی بر منافعی است که می تواند از ثروت نفتی این کشور ببرد. ترامپ کسی است که به وعده های انتخاباتی اش عمل می کند. او گفته اشتباهات دولت قبل آمریکا در عراق را تکرار نخواهد کرد.