آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۷
حوادث
۱۹

دستگیری دزدان هالیوودی طلافروشی

دزدانی که پس از ماه ها برنامه ریزی به روشی هالیوودی به طلافروشی در تبریز دستبرد زده بودند، در عملیات دو هفته ای پلیس دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از 9 بهمن امسال و گزارش سرقت یک طلافروشی در خیابان مارالان تبریز در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل سرقت متوجه شدند، شاگرد طلافروشی صبح وقتی گاوصندوق را باز کرد تا طلاها را در ویترین بچیند، متوجه خالی بودن آن شده است.

دزدان در این سرقت خیلی حرفه ای و با نقشه ای هالیوودی عمل کرده بودند. بررسی های اولیه نشان می دهد، در فاصله 15 متری مغازه یک کانال وجود دارد که دزدان، حفر تونل را از آنجا آغاز کرده بودند. آنها از وضعیت امنیتی مغازه اطلاع داشتند و می دانستند اگر شب وارد مغازه شوند، دزدگیر و دوربین ها فعال می شود. به همین خاطر به گونه ای تونل را حفر کرده بودند که انتهای آن به زیر گاوصندوق ختم شود.دزدان اقدام به برش زیر گاوصندوق با دستگاه هوابرش کرده و حدود ده کیلو طلا سرقت کرده بودند. دو هفته پس از این سرقت، کارآگاهان پلیس آگاهی آذربایجان شرقی توانستند با سرنخ هایی که به دست آورده بودند، دزدان را شناسایی و دستگیر کنند. رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در این باره گفت: طلاهای سرقتی را بعد از دستگیری سارقان به طلافروش بازگرداندیم.