آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۱
سیاسی
۲

اخبار

توئیت ظریف درباره سفر روحانی به هند

وزیر خارجه ایران حصول قراردادهای مختلف همکاری میان تهران و دهلی نو را نتیجه سفر حسن روحانی به هند توصیف کرد. محمد جواد ظریف، در پیامی توئیتری نوشت: سفر رسمی رئیس جمهوری روحانی به هند منجر به حصول قراردادهای زیادی در زمینه تجاری و همکاری شده است. از آن مهم تر به تحکیم دوستی میان این دو کشور منجر شده است.

انتقاد فرمانده نیروی دریایی از چهره دولتی «مکران»

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری گفت: همچنان چهره سواحل مکران یک چهره دولتی دارد و این موضوع نشان می دهد که شتاب لازم را در توسعه سواحل نداشته ایم. به گزارش ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی تاکید کرد: ایران از شمال و جنوب مرز آبی دارد. بنابراین یک کشور دریایی محسوب می شود،اما آیا تاکنون توانسته ایم از منافع دریایی بهره مند شویم؟ وی تاکید کرد: رئیس جمهوری از مکران به عنوان دروازه ملل یاد می کند که برای توسعه این منطقه لازم است تمدن دریایی برقرار شود.

پیشنهاد وزیر کشور به فعالان فضای مجازی

وزیر کشور از پیشنهاد خود به فعالان فضای مجازی برای ثبت تشکل و سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: ایجاد تشکل باعث می شود آنها سازماندهی بشوند و از این طریق حمایت های دقیق تری صورت بگیرد. به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته در حاشیه نشست با فعالان فضای مجازی افزود: جلسه ای با حضور بیش از 70 نفر از فعالان فضای مجازی که در این حوزه فعالیت مناسب و مخاطبان زیادی دارند، داشتیم. وزیر کشور اظهار داشت: فعالان فضای مجازی در این جلسه در سخنانی گلایه ها و نقاط ضعف و قوت خود را بیان کردند و استماع کردیم.

رحمانی فضلی در ادامه بیان کرد: قرار شد با همکاری متقابلی که داریم، انشالله بتوانیم در زمینه فعالیت فضای مجازی لایحه و قانون متناسب با فعالیت آنها تهیه کنیم اما با توجه به اینکه تصویب قانون زمانبر است، پیشنهاد شد که فعالان این حوزه با کمک وزارت ارشاد و کشور مصوبه ای در جهت تسهیل فعالیت های خود تهیه کنند تا به دولت یا شورای عالی فضای مجازی ارائه کنیم.