آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۸
سیاسی
۲

رئیسی: امید مردم لبنان و فلسطین به مجاهدان در میدان است

سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم لبنان و فلسطین امیدی به میزهای مذاکره ندارند، بلکه امید آنان به مجاهدان در میدان است و می گویند میدان، تکلیف را مشخص می کند.

به گزارش فارس، رئیسی در نخستین کنگره شهدای مهاجر مدافع حرم و سومین یادواره شهیدان مدافع حرم ابوحامد که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ جنگ اراده ها بین خداپرستان و خودخواهان همواره وجود داشته است، خداخواهان به دنبال حاکمیت حق، عدالت خواهی و توجه به حیات انسان بوده و خودخواهان با روحیه استکباری به دنبال زورگویی، نقض حاکمیت خدا و دست انداختن به منابع انسانی بودند.

وی با بیان این که امام(ره) از ابتدا فرمودند، مساله قدس و فلسطین، مساله اول جهان اسلام است، تصریح کرد: جریان داعش و تکفیری برای این به وجود آمد که موضوع قدس، چالش اول جهان اسلام نباشد، اما این ماجرا امت اسلامی را بیدار و جهل زدایی کرد. تولیت آستان قدس رضوی افزود: حزب ا...، گروه مقاومت و یک جریان عظیم پرخروش و مردمی با انگیزه و اندیشه در جهان اسلام بسیج شدند و در واقع یک حزب ا... به گروه های مختلف مقاومت در جهان اسلام تبدیل شد.

وی ادامه داد: روحیه سلحشوری و مقاومت به برکت اقدامات سرداران سرافرازی همچون سردار سلیمانی و دیگران است که نامشان زینت بخش این جلسه است و افتخارات بسیاری در ایستادگی و مقاومت به ثبت رساندند