آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۴
جهان
۲۰

دو خط خبر

نبیل رجب، مدافع حقوق بشر بحرینی به اتهام «انتقاد به جنگ علیه یمن و افشاگری در خصوص اوضاع غیرانسانی در زندان های بحرین» به 5سال حبس محکوم شد. دادگاه نظامی بحرین نیز تجدید نظر در حکم های اعدام صادره علیه 6 جوان بحرینی (یک سرباز و 5 نفر از جوانان فعال شیعه) را وارد ندانسته و رای به اعدام آنها داد. این 6 جوان به دروغ به طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین متهم شده اند.

یک مسئول نظامی امریکا اعلام کرد، زندانی عربستانی زندان گوآنتانامو که قبلا تایید شده بود در حمله به نفتکش فرانسوی در سال 2002 دست داشته به کشورش مسترد می شود. او نخستین زندانی گوانتانامو خواهد بود که بعداز رئیس جمهور شدن ترامپ به کشورش بازمی گردد.

دو نفر از معاونان سابق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند و یکی از آنان موافقت کرده تا علیه نخست وزیر شهادت دهد. روزهای آینده برای تعیین سرنوشت نتانیاهو حساسیت بسیار زیادی خواهد داشت.

براساس تحقیق صورت گرفته از سوی شبکه خبری سی.ان.ان، مشخص شد که تسلیحات تامین شده از سوی امریکا برای نیروهای دولتی عراق، دریک بازار آنلاین تروریستی در سوریه در حال خرید و فروش است.