آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

مسئول بخش فضای مجازی نخستین رزمواره مدافعان حرم خبر داد:پخش آثار رزمواره از رسانه ملی و شبکه های تعاملی

همه آثار راه یافته به رزمواره مدافعان حرم، جهت پخش در اختیار شبکه های رسانه ملی و شبکه های تعاملی (IPTV) قرار می گیرد.

مسئول بخش فضای مجازی نخستین رزمواره مدافعان حرم، با اعلام دریافت 135 اثر اعلام کرد: این آثار در پنج بخش شبکه های اجتماعی (32 اثر)، سایت و وبلاگ (33 اثر)، نرم افزارهای کاربردی (6 اثر)، طرح و تصاویر گرافیکی (18 اثر) و پادکست (46 اثر) مورد داوری قرار گرفتند.

به گزارش ستاد خبری نخستین رزمواره مدافعان حرم، مهندس سعید مقیسه گفت: محدوده جغرافیایی ارسال کنندگان آثار در گستره سرزمین پهناور ایران، شامل 66 اثر از استان تهران و 69 اثر از دیگر استان ها است. از نظر کیفیت آثار، با توجه به بستر ارائه آنها و ویژگی های فضای مجازی، اکثرا قابل قبول و برخی شایسته تقدیر و حمایت هستند.

به گفته مقیسه، داوران محورهای مختلف بخش فضای مجازی این رزمواره که از افراد شناخته شده و دارای سوابق علمی و اجرایی مختلف در آن محور انتخاب و دعوت به همکاری شدند، فرآیند داوری آثار را مطابق با شاخص و معیارهای هر بخش مسابقه که از قبل در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته بود، به انجام رساندند و در هر محور حداقل سه داور، آثار رسیده را در جلسات حضوری مورد بررسی قرار دادند.

مقیسه، نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در این رزمواره افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، «فضای مجازی یک دنیای رو به رشد غیرقابل توقف است» (بیانات ایشان در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت – 03/06/1395) و رزمواره مدافعان حرم فرصتی را فراهم کرده است تا ضمن پاسداشت شهدای مدافع حرم، افراد موثر و خلاق در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی شناخته شوند.

وی همچنین اعلام کرد: بازار محتوای سازمان صداوسیما آمادگی دارد تمامی آثار رسیده به رزمواره را اعم از بخش فضای مجازی و دیگر بخش های رزمواره، به صورت امانی در بازار محتوا عرضه کند.