آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۱
ماشین
۷

خودروی روز

شاسی بلند جدید لکسوس در اروپا تولید نخواهد شد

به رغم برنامه های تویوتا برای به روزرسانی و ارتقای کارخانه خود در فرانسه، لکسوس اعلام کرده برنامه ای برای تولید شاسی بلند جدید کوچک یو ایکس (UX) در اروپا ندارد. به گزارش خبر خودرو، این مدل کراس اور جدید که قرار است با مدل هایی مانند ب ام و ایکس2 رقابت کند، در نمایشگاه پاریس 2016 پیش نمایشی از آن را در قالب کانسپت یو ایکس دیدیم، گزارش هایی مبنی بر این منتشر شده که کمپانی می خواهد آن را در نمایشگاه ژنو رونمایی کند.

نسخه نهایی و تولیدی این شاسی بلند کوچک لکسوس قرار است بر پایه پلتفرم ماژولار TNGA تویوتا ساخته شود. این پلتفرم توسط تویوتا سی اچ آر هم مورد استفاده قرار گرفته است. اوایل این ماه، تویوتا اعلام کرد قصد دارد کارخانه خود را در شمال فرانسه به منظور تولید مدل های مبتنی بر پلتفرم TNGA ارتقا دهد؛ همین شایعاتی ایجاد کرد که لکسوس مدل جدید خود را اینجا تولید خواهد کرد. در مصاحبه ای با اتونیوز، سخنگوی لکسوس این گونه شایعات را تکذیب کرده و گفته است: در حال حاضر ما هیچ برنامه ای برای تولید خودرو در اروپا نداریم. تمامی مدل های فعلی لکسوس فروخته شده در اروپا ساخت ژاپن هستند. این شرکت در مورد این که آیا نسخه نهایی یو ایکس قرار است در ژنو رونمایی شود یا نه، نظری نداده است. با اضافه شدن این کراس اور جدید که جایگاهی پایین تر از ان ایکس خواهد داشت، لکسوس امیدوار است شاهد افزایش فروش خود در اروپا باشد؛ جایی که مدل سی اچ آر تویوتا توانسته موفقیت بزرگی به دست بیاورد و اعتبار هیبریدی ها را در این بازار بالاتر ببرد.

رونمایی از خودروی فرمول یک جدید ویلیامز

ویلیامز، دومین تیم فرمول یک است که از خودروی فصل 2018 خود در رویدادی که در لندن برگزار شد، رونمایی کرده است. به گزارش پدال، خودروی FW41 اولین خودرویی بوده که از زیردست پدی لو و دیرک دی بیر خارج شده است. لو، مدیر فنی تیم بوده و دی بیر نیز مدیر آیرودینامیک تیم ویلیامز محسوب می شود.

طراحی این خودرو که از پیشرانه مرسدس استفاده می کند نسبت به مدل قبلی تفاوت های قابل توجهی داشته، زیرا ویلیامز از برنامه های خود برای تغییر فلسفه آیرودینامیک پیروی کرده است. پدی لو گفته است: این خودرو ویژگی های زیادی دارد که بیشتر آنها دیده نمی شوند، اما تیم ما مفهوم آیرودینامیک بسیار متفاوتی را دنبال کرده که به ما اجازه می دهد پیشرفت قابل توجهی را در پرفورمنس آیرودینامیکی داشته باشیم. لو ادامه می دهد: تمام خودروهای فرمول یک تکامل یافته نسخه های قبلی بوده اما خودروی FW41 نسبت به جهتگیری های گذشته انحرافاتی دارد. در کل، فلسفه ای که به کار برده ایم اکنون روش جدیدی به منظور همکاری بین آیرودینامیک و طراحی داشته تا بهترین نتیجه حاصل شود.

این مدیر ارشد تیم ویلیامز در ادامه خاطرنشان می کند: آیرودینامیک، ساختار و وزن، سه فاکتور عمده ای هستند که در طراحی یک خودروی فرمول یک نقش اصلی داشته و هر سه مورد به همراه برخی تغییرات رادیکال باعث شده اند خودروی FW41 کنونی متولد شود. ما امیدواریم این خودرو نسبت به فصل قبل پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.