آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۱
ورزش
۱۶

بانوی ایرانی؛ برترین ورزشکار پاراالمپیکی سال 2017

اولویت برای من همیشه ایران است

زهرا نعمتی و انتخاب به عنوان برترین ورزشکار سال 2017. وقتی با او تماس گرفتیم تا درباره این انتخاب حرف بزند نعمتی گفت: «من همراه با چهار ورزشکار دیگر کاندیدای کسب این عنوان معرفی شدم. البته فدراسیون جهانی هنوز از طریق سایت خود و به صورت رسمی نتیجه را اعلام نکرده است. ظاهرا در یک مراسم افتتاحیه، ورزشکارانی که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند، معرفی شدند و بر همین اساس گفته شده من به عنوان برترین پاراکماندار انتخاب نشدم. باز هم می گویم هنوز چیزی را رسما اعلام نکرده اند، اما در هر صورت خوشحالم که بتوانم مردم را خوشحال کنم. اگر افتخاری به دست می آید به دست مردم رقم می خورد.»

از نعمتی درباره شرایط خودش و تمریناتش سوال کردیم که او چنین واکنش نشان داد: «در جزیره کیش و زیر نظر مربی شخصی ام پیگیر تمریناتم هستم. البته قرار نیست در سال جاری در رویدادی شرکت کنم، اما سال آینده مسابقات زیادی برگزار می شود که در صورت مهیا بودن شرایط در آنها شرکت می کنم. مسابقات جام جهانی و آسیایی از جمله این رقابت ها هستند.»

او در پاسخ به این سوال که برای شما اولویت مسابقات برگزار شده در بخش تیروکمان است یا پاراتیروکمان؟ واکنش جالبی از خودش نشان داد: «اولویت من ایران است و پرچم کشورم؛ تلاشم این است که در هر دو بخش و برای هر دو تیم ملی به میدان بروم. بر همین اساس به طور جدی پیگیر تمریناتم هستم. مربی ام برنامه هایی برای تمریناتم پیش بینی کرده که طبق آن پیش می روم.»

اما نعمتی چه برنامه ای برای بازی های آسیایی دارد؟ خودش می گوید: «به هر حال این دو رویداد از مهم ترین رویدادهایی است که سال آینده برگزار می شود. در صورت امکان می خواهم در هر دو رویداد شرکت کنم. باید جلساتی با مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک داشته باشم. البته در مورد بازی های آسیایی و این که ورود به این بازی ها چگونه است، اطلاعات زیادی ندارم. فقط بر اساس اطلاعاتی که مربی ام در اختیارم گذاشته است، حضور در این بازی ها مانند بازی های المپیک نیاز به کسب سهمیه ندارد. فکر می کنم این که یک پارالمپین در جمع المپین ها حاضر شود و با آنها رقابت داشته باشد، خودش ارزش زیادی داشته باشد. البته که همیشه و در هر شرایطی تلاشم برای کسب بهترین نتیجه است، اما هیچ وقت هم قولی نمی دهم.»