آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۱
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
پرتره یک (ادبیات)

تعطیلات نعنایی ضابطیان

سالی که رو به پایان است برای منصور ضابطیان با چای نعنا آغاز شده است. او که نوروز سال 96 به مراکش سفر کرده بود، سفرنامه دیگری با نام «چای نعنا» نوشته و روانه بازار کتاب کرده است.

اگر چه ضابطیان برای جمع کثیری به عنوان یک مجری تلویزیون شناخته می شود ولی برای علاقه مندان کتاب و مطالعه، روزنامه نگار و یک سفرنامه نویس است که تا امروز پنج سفرنامه نوشته؛ کتاب «مارک و پلو» داستان سفرهای او در قالب مصاحبه و گزارش به کشورهای فرانسه، اسپانیا، لبنان، هندوستان، ایتالیا، اتریش، ارمنستان، کره جنوبی و آمریکا و کتاب «سباستین» سفرنامه به کوبا و چای نعنا تازه ترین کتاب ضابطیان درباره سفر به مراکش

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: جدیدترین کتاب منصور ضابطیان به نام چای نعنا توسط نشر مثلث منتشر شد. این کتاب سفرنامه و تصاویر سفر ضابطیان به مراکش و پنجمین کتاب سفر نامه اوست.

ضابطیان حال و هوای مراکش را در این کتاب توصیف کرده و از دیدنی ها و تازگی های آن نوشته است. ضابطیان که می داند مردم کشور ما شاید کمتر علاقه مند دیدن مراکش و سفر به این کشور باشند، در تازه ترین کتابش به شباهت های این کشور آفریقایی و برخی نقاط کشورمان و حال و هوای مشترک آنها اشاره کرده است.

ضابطیان نام چای نعنا را برای این سفرنامه در نظر گرفته چون نوشیدنی رایج و معروف مراکشی هاست. آنها با همین چای از همه پذیرایی می کنند و در قهوه خانه ها چای نعنا دست مشتری می دهند. طی چند روزی که نشر مثلث این کتاب را روانه بازار کرده، به چاپ دوم رسیده که البته با احتساب تیراژ کتاب ها، نسخه های زیادی از آن به فروش نرفته اما همین مساله در بازار کتاب ما اتفاقی قابل اعتناست