آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور

آیین آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر شهری کشور با حضور وزیر کشور برگزار شد.

وزیر کشور در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت حمل ونقل درون و برون شهری و با توجه به سیاست های که رئیس جمهور ابلاغ کرده اند و به جد حامی آن هستند تلاش شده تامین منابع از محل صرفه جویی مصرف سوخت و از طریق بانک ها و خودروسازان صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: نوسازی امر مهمی است و امروز با هماهنگی و همکاری که بانک ها به عنوان تامین کننده منابع و اتحادیه اتوبوسرانی و به ویژه شهرداری ها با یکدیگر داشتند بخشی از اتوبوس ها و کامیونت ها و خودروها تحویل داده شد و این طرح در قالب این مشارکت دستگاه ها اجرایی شده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: طرح خاص و ابلاغی رئیس جمهور در حوزه نوسازی ناوگان حمل ونقل به زودی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت تعهد خود را به شهرداری ها به سرعت انجام دهد تا بتوانیم امر نوسازی را تسریع کنیم، گفت: برای امر نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در سال سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است که طبق آن عمل می شود.

وزیر کشور اظهارداشت: در حوزه خرید واگن های مترو اقدام شده بطوری که در این زمینه خرید دو هزار واگن توسط دولت و شورای اقتصاد به تصویب رسیده است و حدود 650 واگن این هفته به مناقصه گذاشته می شود تا سفارش های مورد نیاز تامین داده شود.

نوسازی 21 هزار خودرو باری در سال آینده

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعدادی اتوبوس، مینی بوس و خودرو حمل بار در این طرح با مشارکت بانک ها و خودروسازان به شهرداری ها و اشخاص تحویل داده می شود، گفت: طی سال آینده 21 هزار خودرو باری نوسازی خواهند شد و تحویل داده می شوند.

سید محمدعلی افشانی ادامه داد: مابه التفاوت نرخ سود بانکی این طرح پرداخت شده و قرارداد بانک ها منعقد شده است.

وی افزود: تا پایان امسال تعداد 286 اتوبوس تحویل ناوگان حمل ونقل عمومی کشور خواهد شد که از این تعداد 144 اتوبوس و همچنین 68 مینی بوس امروز آماده تحویل هستند.