آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۵
جهان
۷

رویداد

بازداشت صالح مسلم در پراگ

رسانه های ترکیه ای اعلام کردند که صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، از سوی مسئولان جمهوری چک در شهر پراگ بازداشت شد. پیش تر وزارت کشور ترکیه، نام صالح مسلم را در فهرست «تروریست های تحت تعقیب» این کشور قرار داده بود.

روسیه هراسی، عامل افزایش فروش تسلیحاتی آمریکا

نگرانی ها درباره تخاصم روسیه منجر به فروش میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی به کشورهای اروپایی شده است. این انتقال تسلیحات همچنین بخشی از تلاش های گسترده تر دولت ترامپ برای مقابله با روسیه در این منطقه است. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دولت ترامپ به تازگی اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا فروش بالقوه سامانه موشکی پاتریوت، از جمله حدود صد موشک به سوئد را تایید کرده است.

مادورو، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

یکی از مقامات ارشد حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور کنونی این کشور، رسما در شورای ملی انتخابات به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، آوریل 2018 نام نویسی خواهد کرد.

اصلاحات در دولت اردن با تغییر 9 وزیر

نخست وزیر اردن اعلام کرد که اصلاحاتی را در دولتش انجام خواهد داد که شامل 9 پست وزارتی است. به گفته او، 9 وزیر جدید چهره هایی شناخته شده برای مردم اردن هستند.

لغو سفر رئیس جمهوری مکزیک به کاخ سفید

اولین سفر انریکه پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک، به آمریکا برای دیدار با همتای آمریکایی اش پس از تماس تلفنی تندوتیز دو رهبر و تاکید طرف آمریکایی بر ساخت یک دیوار مرزی، به تعویق افتاد.