آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۶
حوادث
۱۱

پنج قاره

کشف 6 جسد مثله شده در مزرعه ای در کانادا

در هفته جاری ابعاد تازه ای از پرونده «بروس مک آرتور»، مردی که به قتل چندین مرد میان سال و دفن جسد مثله آنها در مزرعه خود در دهکده ای در تورنتو متهم شده بود، کشف شد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، به گفته پلیس تورنتو عمق ماجرا زمانی بود که بروس مک آرتور به چندین فقره قتل و دفن اعضای مثله شده قربانیانش در روستایی در تورنتو متهم شد.

پلیس روز جمعه اعلام کرد که مک آرتور به ششمین فقره قتل درجه اول نیز متهم شده است. قطعاتی از بدن این قربانی جدید در میان قطعات بدن پنج نفر دیگر در گاراژ این قاتل پیدا شده بود.

امکان کشف قتل های تازه نیز وجود دارد. پلیس تورنتو هفته گذشته اعلام کرد که در حال بررسی پرونده افراد گمشده در 40 سال اخیر است و به دنبال ارتباط بین مک آرتور و قربانیان احتمالی هستند. پلیس همچنین با پلیس بین الملل نیز در ارتباط است تا اثری از سفرهای وی به خارج از کشور پیدا کند.

مامور مسئول این پرونده گفت: اصلا نمی دانیم ممکن است چند قربانی دیگر وجود داشته باشد. به گفته وی، ماموران در حال بررسی پرونده های دهه 70 به بعد هستند.

انفجار در لستر انگلیس با 4 کشته

انفجاری قوی باعث تخریب یک مغازه و یک خانه در شهر لستر انگلیس شد که به گفته یک مقام امنیتی چهار کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، پلیس می گوید درحال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر تروریستی بودن این انفجار وجود ندارد. پلیس «لسترشایر» از مردم خواسته تا از مسیر منتهی به ساختمان مذکور عبور نکنند. این انفجار ساعت 19 به وقت محلی رخ داد و نخستین شاهدان آن را «بسیار بزرگ» خواندند. اداره پلیس این شهر همچنین اعلام کرد که سه ساعت پس از وقوع انفجار هنوز مشخص نشده که آیا این رخداد تروریستی بوده یا خیر. در بیانیه اداره مذکور از رسانه ها و دیگران خواسته شده دراین باره به گمانه زنی نپردازند. اداره پلیس «لسترشایر» همچنین با اعلام اینکه این یک رویداد بزرگ بوده، اعلام کرد: علت این انفجار از سوی پلیس و سرویس امداد و اطفای حریق شهر در دست بررسی است. ساکنان نزدیک این ساختمان نیز برای اقدامات احتیاطی تخلیه شده و به پاسگاه پلیس منتقل شدند. شاهدان نیز گفتند که دود غلیظی منطقه را فرا گرفته است.