آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۶
جهان
۷

رویداد

واکنش محتاطانه آمریکا به پیشنهاد کره شمالی

کاخ سفید از پیشنهاد کره شمالی برای مذاکره با آمریکا به طور اصولی استقبال اما تاکید کرد هدف نهایی هرگونه گفت وگو، باید خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ باشد.

تظاهرات هزاران نفر در مسکو علیه پوتین

هزاران شهروند روسی با برگزاری تظاهراتی در خیابان های مسکو، پایتخت روسیه، یاد بوریس نمتسوف، از منتقدان ولادیمیر پوتین را در سالگرد قتلش گرامی داشتند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که سه هفته دیگر انتخابات ریاست جمهوری روسیه در این کشور برگزار خواهد شد. تظاهرات کنندگان خواهان کناره گیری آقای پوتین از قدرت شدند.

دادگاهی شدن صالح مسلم در پراگ

«بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد صالح مسلم، رهبر سابق حزب «اتحاد دموکراتیک کرد سوریه» در شهر پراگ در جمهوری چک دادگاهی شد. به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز گفت: ما امیدواریم چک، صالح مسلم را تحویل ترکیه دهد.

شلیک موشک بالستیک به مواضع عربستان

یک منبع نظامی در ارتش یمن از شلیک یک موشک زلزال2 به محل تجمع نیروهای عربستانی در نجران و یک موشک قاهر2 به پایگاهی در مارب خبر داد و گفت: در این حمله مرکز تجمع نیروهای عربستانی در منطقه «رقابه سقام» در نجران هدف قرار گرفت.

بازجویی دوباره از نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز جمعه به عنوان مظنون پرونده کمپانی مخابراتی «بیزک» و به عنوان شاهد در پرونده فساد احتمالی در ارتباط با خرید سه زیردریایی از آلمان تحت بازجویی قرار می گیرد.