آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۵
اقتصادی
۴

رئیس سازمان راهداری: بلیت اتوبوس بین شهری در نوروز گران نمی شود

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: به دلیل عدم استقبال مردم و در راستای تشویق استفاده از حمل ونقل عمومی جاده ای امسال افزایش قیمتی در نرخ بلیت های اتوبوس بین شهری اعمال نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، داود کشاورزیان در حاشیه همایش بین المللی بنادر هوشمند اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی جاده ها نصب دوربین ثبت تخلفات سرعت در قالب قراردادی سه ساله در دستور کار قرار گرفت و تا 1900 دستگاه دوربین هوشمند بابت ثبت سرعت در جاده ها نصب شود. در فاز اول با احتساب دوربین های قبلی 2200 دستگاه دوربین ثبت سرعت در جاده ها خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین 65 دستگاه سیستم توزین در حال حرکت در جاده ها نصب شد تا بار محوری غیرمجاز ناوگان کامیونی را ثبت کنند. به هر حال این بارهای غیرمجاز از لحاظ وزنی موجب بروز مشکلات برای جاده ها و آسیب راه ها می شود. در حال حاضر 15 هزار دستگاه اتوبوس بابت ارائه خدمات سفرهای نوروزی آماده شده اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: بر اساس هماهنگی همه ارگان های دست اندرکار حمل ونقل جاده ای طرح سفرهای نوروزی جاده ای از 24 اسفند ماه آغاز می شود و تا 17 فروردین 97 ادامه دارد که پیش بینی می کنیم توزیع سفرها امسال مناسب تر باشد.

کشاورزیان با انتقاد از توسعه روزافزون تولید خودرو و استفاده مردم از خودروی شخصی به جای حمل ونقل عمومی اظهار داشت: متاسفانه استقبال از ناوگان حمل ونقل عمومی به دلیل مطلوبیت حمل ونقل شخصی بسیار کم شده و مردم باید به سمت استفاده از حمل ونقل عمومی تشویق شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به پیش فروش بلیت های اتوبوس برای ایام نوروز از 17 بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم استقبال مردم و در راستای تشویق استفاده از حمل ونقل عمومی جاده ای امسال افزایش قیمتی در نرخ بلیت های اتوبوس بین شهری اعمال نشد.

کشاورزیان افزود: البته این مطلوب نیست، زیرا به هر حال ما تورم 18 تا 20 درصدی داشتیم اما به دلیل نبود تقاضا و در راستای تشویق مردم از شهریور 95 نرخ بلیت اتوبوس افزایش نیافت در حالی که صنعت باید خود را با تورم تطبیق دهد.

وی درباره میزان پیش فروش بلیت اتوبوس برای ایام نوروز گفت: به همان دلیل مطلوبیت سفرها با خودروی شخصی متاسفانه استقبال مناسب و مطلوبی از پیش فروش نوروزی بلیت اتوبوس انجام نشده است.