آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۵
اقتصادی
۴

مدیرعامل آب منطقه ای: زمین خواران 2000 بار به رودخانه های تهران تعرض کرده اند

مدیرعامل آب منطقه تهران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 552 مورد تخریب در اطراف رودخانه های تهران برای مقابله با تعرض صورت گرفته است، گفت: هنوز هم 1500 مورد تعرض وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا بختیاری در سمینار تخصصی بررسی چالش های حقوقی و قضایی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی با بیان اینکه تعرض به رودخانه ها و زمین خواری از موضوعات مهمی است که گریبانگیر کشور است، گفت: تمام دستگاه های کشور مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و وزارت نیرو درگیر تعرض رودخانه ای و زمین خواری قرار دارند.

وی اظهار کرد: اوضاع آب چندان خوب نیست، پس باید تمام دستگاه ها و به خصوص قوه قضاییه برای پیشبرد مقابله با این تعارض ها ما را یاری کند.

بختیاری ادامه داد: طول رودخانه های تهران 2 هزار و 880 کیلومتر است که عمدتا آب شرب دارند بنابراین با توجه به ارزش افزوده ای که این رودخانه ها دارند حدود 2 هزار مورد تعرض به این رودخانه ها گزارش شده بود، بنابراین هر چند اقدامات مناسبی از سوی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای تهران صورت گرفت اما باید قوه قضاییه نیز به ما کمک کند.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال 552 مورد تخریب در حاشیه رودخانه ها به ارزش 1200 میلیارد تومان صورت گرفته است، افزود: هنوز هم 1500 مورد تعرض در حاشیه رودخانه ها گزارش می شود، پس این اقدامات حمایت قاطع سیستم قضایی را می طلبد.

بختیاری خاطرنشان کرد: باید در این خصوص دست به دست هم داده تا بتوانیم از این مقطع بحرانی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث آب های زیرزمینی با هماهنگی قوه قضاییه تقریبا دغدغه وزارت نیرو از بابت آب های زیرزمینی تا حدودی رفع شد، گفت: اگر بتوانیم برای آب های سطحی نیز همراهی قوه قضاییه را با خود داشته باشیم مشکلات دادگاهی ما کمتر خواهد شد.