آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۷
سیاست
۲

دستیار ویژه روحانی در امور حقوق شهروندی: ضرورت آموزش نیروهای پلیس در برخورد با شهروندان

شرق: ترتیبی اتخاذ شده تا امکان تماس مستقیم تلفنی و ارسال نامه از زندان برای زندانیان با دستیار ویژه حقوق شهروندی برقرار شود. به این ترتیب صندوق پستی شهیندخت مولاوردی این روزها نامه های زیادی تحویل می گیرد که بخش عمده مطالبات آن از جانب زندانیان مالی و گاهی سیاسی و امنیتی مطرح می شود. این نامه ها و تماس ها یکی یکی بررسی می شود و در نوبت رسیدگی قرار می گیرد. او همچنین در ارتباط با اخباری مبنی بر ضرب وشتم دستگیرشدگان جریان موسوم به «دختران خیابان انقلاب» به ایسنا گفته «رعایت قانون و حقوق شهروندی برای کسانی که حتی قانون را زیر پا گذاشته اند نیز الزامی است و ضرورت دارد تا ضابطین و پلیس آموزش دیده باشند و این موضوع را از طریق وزیر کشور پیگیری کردم».

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری به «شرق» گفته «در همین حال اخبار خوبی از وضعیت زندانیان به گوش نمی رسد. به همین خاطر در تلاش هستیم تا دست روی دست نگذاریم و به همین منظور ارتباط متعددی با زندان های سراسر کشور برقرار شده است. حتی برنامه معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست جمهوری نیز در سفرهای استانی بازدید از زندان ها را با تاکید بر بازدید از بند زنان شروع کرده اند».

او همچنین درباره تماس مستقیم زندانیان از زندان با این بخش نیز توضیح داده «تماس و مکاتبه هایی که با حوزه ما انجام می شود را به بخش های مختلف ارجاع می دهیم و دنبال رفع مسائل هستیم. با سربرگ زندان برای ما نامه می نویسند و مستقیم از داخل زندان با ما در تماس هستند. از همان فردای حضورم در این سمت ترتیبی اتخاذ شد تا بتوانیم این دسترسی را به وجود آورده و تسهیل کنیم».

بازدید از زندان زنان از جمله برنامه های دستیار ویژه رئیس جمهوری است. معصومه ابتکار نیز به نوبه ای همین برنامه را انجام می دهد و پیش از این فراکسیون زنان مجلس نیز از مکاتبه با سازمان زندان ها برای بازدید از بند نسوان خبر داده بودند.