آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۷
جهان
۷

رویداد

آزادی صالح مسلم

صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه که سه شنبه در دادگاهی در جمهوری چک حاضر شده بود، از سوی قاضی این دادگاه آزاد شد. این در حالی است که ترکیه خواستار استرداد این رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از جمهوری چک بود و قصد داشت او را به اتهامات تروریستی محاکمه کند.

کره شمالی آماده آزمایش جدید

با بازگشت کره شمالی به تنش های فزاینده با آمریکا بعد از صلح نسبی حاصل از بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه مقام های کره شمالی فعالیت ها در یکی از محل های پرتاب موشک در این کشور را احتمالا به منظور تدارک برای یک آزمایش موشکی از سر گرفته اند.

ترامپ میزبان مکرون

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا میزبان همتای فرانسوی خود در سفر او به تاریخ 24 آوریل سال جاری میلادی به آمریکا خواهد بود. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ملانیا، بانوی اول ایالات متحده، میزبان امانوئل مکرون و همسرش در کاخ سفید خواهند بود.

30 سال حبس در انتظار رئیس جمهوری سابق کره جنوبی

دادستانی کره جنوبی خواهان مجازات 30 سال زندان برای پارک گون هه، رئیس جمهوری سابق این کشور، شده است. قرار است خانم پارک به اتهام دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت محاکمه شود.

ناکامی مهاجرتی دولت ترامپ در دیوان عالی آمریکا

دیوان عالی آمریکا درخواست کاخ سفید برای برچیده شدن مجوز اقامت و کار صدها هزار مهاجری را که در کودکی به طور غیرمجاز به آمریکا آورده شده اند رد کرده است. ترامپ در ماه سپتامبر سال 2017 میلادی اعلام کرد که طرح مذکور را بعد از پنج مارس 2018 تمدید نخواهد کرد و به کنگره شش ماه فرصت داد که درباره سرنوشت این مهاجران تصمیم بگیرد.