آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۵
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

عراق

تسنیم: «سوزان انور» گوینده و مجری معروف شبکه کردی«جی.کی» و از کارشناسان منطقه، گفت: همه پرسی (سوم مهر در اقلیم کردستان عراق) اثرات منفی زیادی در اقلیم کردستان داشته و دستاوردهای چند ساله کردها را از بین برده است. وی گفت، اکنون که همه پرسی شکست خورده، مجریان و مبلغان سابق همه پرسی، از پذیرش این شکست شانه خالی می کنند.

میانمار

خبرگزاری فرانسه: سه تن از برندگان جایزه صلح نوبل به «آنگ سان سوچی» رهبر دوفاکتوی میانمار هشدار دادند اگر جلوی خشونت نسبت به مسلمانان این کشور را نگیرد، به اتهام نسل کشی، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. سوچی نیز در اواخر دهه 1990 جایزه صلح نوبل دریافت کرده بود.

عربستان

رویترز: دولت ریاض به زودی دارایی های «معان الصانع» میلیاردر بازداشت شده را به حراج می گذارد. به گفته منابع محلی، املاک و خودروهایی که قرار است از این فرد به حراج گذاشته شود، میلیاردها دلار ارزش دارد. حراج این اموال در چارچوب طرح ولیعهد سعودی برای مبارزه با فساد انجام می شود. ولیعهد در حالی مبارزه با فساد را رهبری می کند که اموال خود وی، میلیاردها دلار ارزش دارد.

پاکستان

فارس: در پی رد صلاحیت «نواز شریف» توسط دادگاه پاکستان، برادرش «شهباز شریف» رهبری حزب حاکم «مسلم لیگ شاخه نواز» را به عهده گرفت.

نواز شریف تلاش زیادی کرد تا دخترش «مریم نواز» را به عنوان رهبر حزب معرفی کند، اما موفق نشد.

آمریکا

خبرگزاری آناتولی: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در جمع فرمانداران ایالت های این کشور، روسیه را به تضعیف تحریم های بین المللی و تحریم های آمریکا علیه کره شمالی متهم کرد.

ترامپ در ادامه، دولت های قبل از خودش در آمریکا را متهم کرد که سیاست درستی را در برابر کره شمالی اتخاذ نکرده اند. این اظهارات در حالی صورت می گیرد که کارشناسان به انفعال یک سال اخیر ترامپ مقابل کره شمالی اشاره می کنند.

افغانستان

ایسنا: طالبان افغانستان طی بیانیه ای مکتوب، از آمریکا خواست، مذاکرات مستقیم را برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز، آغاز کند. در این بیانیه آمده است که واشنگتن باید درخواست های مشروع مردم افغانستان را بپذیرد.

طالبان در حالی به نمایندگی از مردم افغانستان حرف می زند که مردم این گروه تروریستی را مثل آمریکا به خاطر جنایات علیه خود، محکوم می کنند.