آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۷
حوادث
۱۱

پنج قاره

حریق مرگ بار در هتلی در روسیه

در پی وقوع آتش سوزی در ساختمان هتلی در غرب روسیه دست کم شش نفر کشته شدند. در حادثه آتش سوزی که دیروز در هتلی در منطقه «پرم» اتفاق افتاد، شش نفر ازجمله سه کودک جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام مقامات محلی، بررسی جزئیات حادثه آتش سوزی آغاز شده و اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این حریق اقدام خراب کارانه نبوده است. خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: حریق به طور کامل اطفا شده و گروهی از کارشناسان در حال بررسی صحنه حادثه هستند.

افزایش جرائم چاقوکشی در بین نوجوانان سیاه پوست لندن

آمارهای رسمی نشان می دهد جرائم چاقوکشی در انگلیس به طور نامتناسبی مردان جوان سیاه پوست را متضرر کرده و مجرمان و قربانیان بیشتر در میان این گروه از شهروندان قرار دارند.

طبق آمار پلیس انگلیس، جرائم چاقوکشی در سال گذشته میلادی بیش از یک پنجم در این کشور افزایش یافته که یک سوم از 37 هزار و 433 مورد به ثبت رسیده در لندن به وقوع پیوسته است.

دفتر شهردار لندن اعلام کرده که مردان سیاه پوست و اقلیت های نژادی بیشترین درگیری مرتبط با چاقوکشی را چه به عنوان مجرم و چه قربانی داشته اند.

افسر ارشد پلیس لندن نیز دراین باره گفت: متاسفانه تعداد زیادی از جوانان سیاه پوست در این گونه درگیری ها کشته می شوند. اگرچه گروه های تبهکاری، لزوما براساس گروه های نژادی شکل نگرفته اند و برخی از آنها چندفرهنگی هستند، اما به عنوان یک قاعده کلی دریافته ایم بزرگ ترین تهدید برای یک مرد سیاه پوست در این شهر درواقع یک مرد سیاه پوست دیگر است.

در ماه نوامبر یک نوجوان 17ساله سیاه پوست در یکی از پارک های جنوب لندن کشته شد و چهار ماه بعد پلیس به اطلاعاتی درباره این پرونده دست پیدا کرد.

پدر این نوجوان می گوید: مانع بزرگی که در این نوع پرونده ها وجود دارد ترس مردم از حرف زدن است چراکه این نگرانی میان مردم وجود دارد که در صورت دادن اطلاعات در این زمینه ها به عنوان خبرچین شناخته شوند.