آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۶
جامعه
۱۷

اختصاص بخشی از صدقات برای اشتغال زایی نیازمندان

رئیس کمیته امداد گفت:با مجوز مقام معظم رهبری بخشی از صدقه جمع آوری شده در قالب منابع قرض الحسنه برای اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اختصاص یافت.

به گزارش جام جم، پرویز فتاح با اشاره به این که محل مصرف زکات جمع آوری شده مشخص شده است، افزود: 60 درصد از منابع مالی حاصل از زکات برای تامین مسکن، جهیزیه، ازدواج و درمان نیازمندان و 40درصد آن برای پروژه های عمرانی هزینه می شود.

فتاح با بیان این که همه امکانات برای جمع آوری زکات فراهم است عنوان کرد: اگرچه جمع آوری زکات در ده ماهه نخست امسال بیش از 300 میلیارد تومان بود، اما این رقم کافی نیست و باید افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: براساس قانون دولت باید معادل زکات جمع آوری شده به نیازمندان مناطق زکات دهنده کمک کند تا موجب تشویق مودیان زکات شود اما متاسفانه رقم پرداخت شده بسیار ناچیز بوده است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات گفت: این پیام نشان دهنده این است که مسئولان نسب به زکات غافل بوده اند و باید توجه ویژه ای به این امر شود.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات نیز با بیان این که نسبت به زکات جفا کرده ایم، بیان کرد: اگرچه زکات در ردیف نماز است اما واجبی فراموش شده است. این در حالی است که اقدام عملی در این زمینه برکات زیادی را در بر خواهد داشت. وی بر افزایش فعالیت ائمه جمعه در زمینه زکات تاکید کرد و افزود: مسئولان مربوطه باید باسفر به روستاها پیام خداوند را به گوش مردم برسانند تا فرهنگ پرداخت زکات احیا شود.

رئیس شورای عالی زکات با ابراز امیدواری از این که رقم زکات در سال آینده افزایش یابد عنوان کرد: اگرچه امکانات کمیته امداد در این زمینه محدود است، اما عملکرد این نهاد قابل توجه است.

حجت الاسلام سید رضا تقوی با تاکید بر این که هر فرد باید متناسب با تخصص خود زکات را تبلیغ کند گفت: در زمینه اجرای حکم زکات باید جهادی عمل کرد.