آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۰
اقتصادی
۵

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور اعلام کرد: جزئیات اعطای وام اشتغال به روستاییان و عشایر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت: برای جبران غفلت انجام شده درگذشته به روستاییان و عشایر وام هایی با سود چهار و شش درصد با هدف اشتغالزایی بیشتر تعلق می گیرد.

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی افزود: از اشتغال پایداری که افزایش درآمد و ارزش آفرینی داشته باشد، حمایت می شود.وی ادامه داد: محصولات روستایی باید خروجی داشته باشد و این وام ها با سود کم سه سال تنفس دارند، از سال چهارم بازپرداخت آنها به مدت شش سال آغاز می شود.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی روستاییان به مدت پنج سال، گفت: این معافیت مالیاتی برای روستاهای محروم 10 سال است؛ روستاییانی که ملکشان سند دارد می توانند آن را به عنوان وثیقه ارائه کنند. وی اضافه کرد: بانک های عامل دراین بخش کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون هستند و پروژه های روستایی باید مورد تصویب کمیته فنی قرار گیرد.

رضوی خاطرنشان کرد: بانک ها 20 روز وقت دارند نسبت به تایید یا رد این وام ها اظهارنظر کنند و 45روز متقاضی وقت دارد وثیقه لازم را ارائه دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: چالش ما بیکاری است که باید با آن مقابله کرد. به پروژه های گردشگری اعتماد کامل داریم و به بحث داروهای گیاهی و فرآوری آنها نیز توجه ویژه می شود. وی افزود: این بخش ها ارزش افزوده بسیاری دارند و صنایع زینتی که کارهای بزرگی تلقی می شوند، در دنیا نیزمورد توجه است.

رضوی ادامه داد: حوزه دوخت لباس با توجه به اینکه بیش از 12 هزار میلیارد تومان لباس واردتی داریم نیز باید مورد توجه قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: استارتاپ های روستایی یک سال است که راه اندازی شده و درمجموع از کارهای خلاقانه ای است که حمایت می شود.