آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۷
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

وقتی تحریم به ظریف هم رحم نمی کند

درحالی که همه فکر و ذکرشان این است که در دربی امروز بالاخره آبی می برد یا قرمز، خبر رسید که رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد. خادم از بس نگران تعلیق کشتی ایران بود که دوام نیاورد و بعضی های دیگر هم علاوه بر او، ترجیح دادند در راس مدیریت کشتی نباشند. اینکه این استعفا یعنی اینکه ما تعلیق شده ایم یا نه، موضوعی است که بزودی مشخص می شود. فعلا که سردار غیب پرور آب پاکی را روی دست همه آنها که برخی ایده ها درباره کشتی گرفتن با صهیونیست ها را مطرح کرده بودند ریخته و گفته «مواجهه ورزشی با رژیم صهیونیستی خط قرمز و غیرقابل گذشت است».

دیروز خبر عجیب دیگر هم داشتیم که هرچه منتظر ماندیم تا تکذیب شود، دیدیم گویا تکذیب نمی شود. ماجرا از این قرار است که در سفر اخیر وزیر خارجه کشورمان به مونیخ، هواپیمای ظریف سوخت تمام کرده و شرکت های خصوصی فرودگاه مونیخ به دلیل تحریم های آمریکا حاضر نشده اند به هواپیمای حامل وزیر خارجه کشورمان سوخت بدهند! این قابل توجه بعضی هاست که مدام می گویند تحریم ها براساس برجام برداشته شده و دست اروپا با آمریکا در یک کاسه نیست. این اتفاق نشان می دهد ترس از ترامپ باعث شده شرکت های اروپایی حتی به معمار برجام هم رحم نکنند!

فوتبالی ها هم به جز کشتی گیرها دیروز حسابی خبرساز بودند. از این خبر که علی دایی سفیر بیماری های نادر شد، بگیرید تا حرف های شفر، مربی آبی ها که گفته «وقتی من آمدم تیم در بیمارستان بود». با این حال نکته جالب، حرف های رضا رفیع، طنزپرداز درباره مقایسه خودش با یک فوتبالیست بنزسوار است که به کنایه گفته در این مملکت اگر با پایت فعالیت کنی موفق تری تا با «مخ»!