آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۷
جامعه
۱۷

برخورد با خوانندگانی که برای مخدرها ترانه می خوانند

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اخیرا در فضای مجازی شاهد موجی از خوانندگانی بودیم که برای ترامادول و زولپیدوم و داروهای اعتیادآور ترانه خوانده بودند که با آنها برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس، پرویز افشار درباره عرضه تنباکوهای جدید حاوی مواد مخدر افزود: در آشفته بازار مواد مخدر سوداگران و پیاده نظام های آنها در فضای مجازی تلاش می کنند به روش های مختلفی مواد مخدر را تبلیغ کنند.

وی افزود: وقتی یک نفر تبلیغات کاذب و بازار مکاره ای درست می کند برای سود بردن است اما متاسفانه برخی به آن دامن می زنند و بزرگنمایی می کنند.

افشار درباره برخورد با کانال های تبلیغ کننده مواد مخدر گفت: گاهی فعالیت برخی از این سایت ها و شبکه ها زیاد و مدتی فعالیت شان کم می شود و با عناوین دیگری مجدد فعال می شوند. اغلب مردم و سازمان های مردم نهاد در این باره به ما گزارش هایی ارائه می کنند و ما آنها را دسته بندی کرده و در اختیار پلیس فتا قرار می دهیم. سال گذشته 24 مورد و امسال نیز تعدادی معرفی شده اند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر افزایش عرضه داروهای مخدر قاچاق در بازار سیاه اظهار کرد: نظارت بر دارو که معمولا در مناطقی چون ناصرخسرو به صورت غیرمجاز به فروش می رسد به عهده وزارت بهداشت است. این خیابان در سنوات گذشته به بازار مکاره ای تبدیل شده و بعضا به صورت مقطعی و ضربتی برخوردهایی با قاچاقچیان صورت می گیرد اما مستمر و ادامه دار نیست.

وی افزود: اگر قرار است توزیع مواد شیمیایی و دارویی در آنجا صورت گیرد باید ساماندهی شده و مجوزدار شود زیرا فروش دارو در آنجا فقط محدود به داروهای غیرمجاز نیست و بعضا داروهای مورد نیاز مردم در قالب قاچاق عرضه می شود که اگر دقت در این زمینه صورت نگیرد ممکن است داروهای تاریخ انقضاء گذشته مخاطرات جانی برای مردم داشته باشد.