آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۹
جهان
۷

رویداد

استعفای مدیر ارتباطات کاخ سفید

کاخ سفید اعلام کرده است که هوپ هیکس مدیر ارتباطات کاخ سفید که چند ماه پیش در این پست منصوب شده بود، کناره گیری می کند. او که 29ساله است و قبلا مدل بوده، سال ها به عنوان دستیار دونالد ترامپ کار کرده است.

انصراف رهبر جدایی طلبان کاتالونیا از نامزدی

کارلس پوجدمون، رهبر جدایی طلبان کاتالونیا، اعلام کرد که به نفع یکی از رهبران بازداشت شده جدایی خواهان، از تلاش برای رسیدن به ریاست دولت محلی دست می کشد.

پیام ولیعهد عربستان به محمود عباس

محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان در پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تمایل کشورش جهت ادامه حمایت از پرونده فلسطین و دستیابی ملت فلسطین به حق و حقوق قانونی خود به ویژه مالکیت بر قدس شرقی تاکید کرد.

ورود گزینه برلوسکنی به انتخابات

آنتونیو تایانی، سیاست مدار ایتالیایی و رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد به نمایندگی از حزب فورزای ایتالیا متعلق به سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق این کشور در انتخابات چهارم مارس کاندیدا خواهد شد.

واکنش سرد طالبان به پیشنهاد مذاکره

شبه نظامیان طالبان به پیشنهاد آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان واکنش سردی نشان دادند. پیش از آن، اشرف غنی با ارائه بسته ای پیشنهاد داد این شبه نظامیان به عنوان طرف مشروع در مذاکرات شناخته شوند.

دعوت ترامپ از امیر قطر

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با امیر قطر روابط استراتژیک میان واشنگتن و دوحه و راه های تحکیم این روابط را بررسی کرد و از امیر قطر دعوت کرد که به واشنگتن برود.