آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۸
صفحه اول
۱

برخورد پلیس فتا با آموزش دهندگان ساخت مواد محترقه

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای ناجا نسبت به اقدامات افراد سودجو برای چهارشنبه سوری در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ علی نیک نفس به میزان گفت: در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تخلفات در فضای مجازی با موضوع ساخت، تهیه، خرید و فروش مواد محترقه هستیم که پلیس در این باره با افراد متخلف برخورد می کند. شهروندان توصیه های پلیس را در این باره جدی بگیرند، چون استفاده از این گونه موادمحترقه صدمات جسمی و تلفات جانی غیر قابل جبران برای آنها به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بیشتر حادثه دیدگان در روزهای پایان سال افراد نوجوان و جوان هستند. والدین باید همواره به عنوان صمیمی ترین دوست فرزند، او را هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی همراهی کرده و برای انجام فعالیت های بی خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی، خطرات را به آنها گوشزد کنند.نیک نفس ادامه داد: برخی از سایت ها در باره آموزش طرز تهیه و ساخت مواد محترقه فعالیت می کنند که بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این باره بوده ایم، خانواده ها باید دقت داشته باشند کودکان آنها با استفاده از این سایت ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای ناجا به گردانندگان وبگاه ها، صفحه ها، کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی مختلف که اقدام به انتشار محتوای آموزشی ساخت مواد منفجره و محترقه و همچنین فروش مواد محترقه غیرمجاز می کنند، هشدار داد که این گونه موارد توسط کارشناسان پلیس فتا رصد شده و برابر قانون با خاطیان و مجرمان رفتار خواهد شد.