آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۸
جهان
۶

چهره ها و نظرها

هشدار آیت ا... المدرسی درباره تضعیف حشد شعبی

یکی از مراجع شیعی عراق درباره بازگشت تروریسم به عراق از طریق تضعیف نیروهای حشد شعبی هشدار داد و گفت: گرگ های زخمی خطرناک ترند. به گزارش فارس، آیت ا... محمدتقی المدرسی از مراجع عظام در عراق طی بیانیه ای ضمن تقدیر از اقدام مسئولان عراقی در تقویت و تجهیز نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای تاریکی و مستبدان حامی تفکر تکفیری همچنان فعالند و برای ما کمین کرده اند. آیت ا... مدرسی در ادامه درباره نداهای بلند شده برای تضعیف نقش مقاومت ملی که در حشد شعبی، خلاصه شده، هشدار داد و گفت: این افراد از نقش نیروهای الحشد در پاکسازی عراق از تروریسم با همکاری دیگر نیروهای نظامی کشور آگاهند و به همین دلیل شب و روز به دنبال تضعیف این نیروها هستند تا راه برای بازگشت تروریسم باز شود.

پیام ولیعهد عربستان به محمود عباس

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در پیامی به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که مساله فلسطین برای سعودی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به گزارش ایسنا و به نقل از روسیا الیوم، ولیعهد عربستان در پیام خود بر تمایل کشورش جهت ادامه حمایت از پرونده فلسطین و دستیابی ملت فلسطین به حق و حقوق قانونی خود بویژه مالکیت بر قدس شرقی تاکید کرد. ولیعهد عربستان همچنین تاکید کرد: تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن به این مکان، حق و حقوق ثابت و محفوظ ملت فلسطین در قدس و دیگر مناطق اراضی اشغالی را تغییر نخواهد داد یا به آن خدشه وارد نخواهد کرد.

انصراف پوجدمون از نامزدی ریاست دولت محلی کاتالونیا

کارلس پوجدمون، رهبر جدایی طلبان کاتالونیا، گفت به نفع یکی از رهبران بازداشت شده جدایی خواهان، از تلاش برای رسیدن به ریاست دولت محلی دست می کشد.

به گزارش ایسنا، او که در جریان سرکوب بعد از همه پرسی جنجال برانگیز استقلال کاتالونیا ناچار به ترک اسپانیا شد و به بلژیک رفت، پس از دستیابی دوباره حزبش به اکثریت در پارلمان کاتالونیا، برای در دست گرفتن دوباره ریاست دولت محلی تمایل نشان داده بود و اکثریت پارلمان محلی هم حامی او بوده اند. پوجدمون همچنان در بلژیک و در یک تبعید خودخواسته به سر می برد.

دولت اسپانیا از تصمیم کارلس پوجدمون برای کناره گیری از نامزدی ریاست دولت محلی استقبال کرده است.