آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۸
جامعه
۱۷

انتقاد از بی تجربگی اعضای شورای شهر

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: با توجه به بی تجربگی و نبودسابقه اعضای شورای شهر در مناسبات شهری بهتر است بدنه شهرداری لوایح کارشناسی شده ای را تهیه کند و در اختیار شورا قراردهد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران با اشاره به این که در شش ماه گذشته طرح و لایحه قابل توجهی از سوی شورا و شهرداری ارائه نشده عنوان کرد: در شش ماهی که از مدیریت شهرداری و شورای پنجم می گذرد غیر از لایحه بودجه و طرح ترافیک، لایحه و طرح قابل توجهی از سوی شهرداری و شورا ارائه نشده که به صورت کلی بتوان درباره آن اظهار نظر کرد. مسلما یکی از مهم ترین دلایل ارائه نکردن طرح از سوی شورای شهر نبودتجربه در حوزه مسائل شهری اعضای شورای پنجم است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان این که طرح باید کارشناسی شده باشد درباره نوع عملکرد شوراهای پیشین تصریح کرد: در اکثر مواقع تعداد طرح هایی که از سوی شورای چهارم توسط اعضا ارائه می شد آن قدر زیاد بود که بخشی از آنها نادیده گرفته می شد، این موضوع ریشه در تجربه و آگاهی اعضا از مطالبات شهری دارد. طرح هایی که در شورای چهارم و شوراهای پیشین ارائه می شد همسو با کارشناسی، حقوقی بود و قابلیت اجرا داشت. همفکری و مشاوره با صاحب نظران و متخصصان در حوزه های مختلف اصل جدایی ناپذیر و بخشی از فعالیت اعضای شورا بود تا طرح ها با کمترین مشکل در اختیار فرمانداری قرار داده شود.