آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* برای دهه شصتی ها چه امکاناتی را فراهم کردند که حالا مدعی مشکل سازی آنها هستند؟ اهانت به فرزندان ایران اسلامی یعنی اهانت به تمام آرزوهای به حقی که این نسل برای تعالی کشورشان داشته اند و دارند.

فرزاد محمدجعفری

* آقای جهانگیری، دهه شصتی ها نسلی تحصیلکرده و هوشمند هستند که قرار است آینده ساز ایران باشند و زمان آن رسیده که تفاله های وطنی داعش را به زباله دان تاریخ بریزند.

9715021

* هر بار که اوضاع جامعه به ثبات و آرامش نزدیک می شود یکی از مقامات عالی دولت یا ادعایی می کند و یا سخنی نامربوط و حتی اتهام جدیدی را عنوان می کند که موجب کشمکش هایی در جامعه می شود! چرا برخی نمی خواهند مردم در مسیر اصلی سازندگی کشور حرکت کنند و مدام حاشیه سازی می کنند؟ هدف این عده چیست؟

3297013

* فاجعه است مردم سرگرم خرید شب عید هستند و خواسته شان از مسئولین نظارت بر بازار است اما دولت تدبیر و امید در آخرین فقره از حاشیه هایی که ایجاد می کند به دهه شصتی ها حمله کرده است!

1631026

* آقایان دولتمردان، مردم به عملکرد شما اعتراض دارند، مردم به خلف وعده شما معترض اند. مردم به عدم توجه شما به موضوعات مهم اعم از اشتغال، اقتصاد و... معترض هستند. چرا نمی خواهید پنبه را از گوشتان خارج کنید!

00560912

* آقای روحانی شما نبودید که سفارت روباه پیر در ایران را باز کردید که امروز صحبت از توطئه انگلیس می کنید؟ این موضع جدید را گرفته اید چون با قطعنامه ضد ایرانی به پیشنهاد انگلیس دیگر نمی توان از این روباه پیر دفاع کرد و به آن امتیاز داد.

94520912

* حضور آرامش بخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دیگر سربازان گمنام امام زمان(عج) امنیتی را برای کشور آورد که باعث شد همه جهان حیرت زده شوند که چگونه کشوری که میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی برای برهم زدن امنیت آن صورت می گیرد، این سرمایه گذاری ها علی رغم میل دشمن پاسخ معکوس دریافت می کند. دقیقا به همین دلیل این نهاد انقلابی پی درپی آماج توطئه های مالی و سیاسی آمریکا و غرب قرار می گیرد.

6360041

* فراموش نکنیم که قرار نبوده و نیست که نرمش قهرمانانه از ارزش ها و آرمان های انقلابی عبور کند. باید به باورهای ملی احترام گذاشت و با این ارج نهادن دیگر کشورها را هم به احترام مردم کشورمان واداشت و ملزم به رعایت حقوق این مردم کرد.

29140912

* کشورهای تولید کننده محصولات تراریخته حاضر نیستند این خوراک را حتی به دام های خود بدهند ولی در کشور ما بعضی از مسئولین به دلیل نامعلومی سلامت جامعه را ندید گرفته این محصولات را به کشور وارد می کنند و به خورد هم وطنان خود می دهند. از مجلس و نمایندگان هم هیچ صدای اعتراضی بلند نمی شود.

21310935

* دولت از بدهکاران میلیاردی هیچ وثیقه ای نگرفته ولی نوبت به پرداخت وام به جانبازان که شده سند شش دانگ می خواهند. این سیاست دوگانه ناشی از چیست؟

45130913

* خودروسازان داخلی خودروهای بی کیفیت و آلاینده تولید می کنند. از آن طرف مراکز معاینه فنی خودرو هم به خودروهای ساخت داخل به دلیل آلایندگی بیش از حد استاندارد برگه معاینه فنی نمی دهند! این وسط تکلیف مردم چیست نمی دانیم!

7134021

* خط ویژه اتوبوسرانی خاوران- آزادی در محدوده ایستگاه، باسکول خاوران، چند ماه است که در انتظار آسفالت به سر می برد و ترافیک در این نقطه مسافران را آزار می دهد. از مسئولین تقاضا داریم که رسیدگی شود.

چه کینی مسافر خط

* از مسئولین مترو تهران سوال کنید کی خط راه اندازی شده 7 مجددا افتتاح می شود؟ با افتتاح چند ایستگاه این خط بسیاری از مشکلات رفت و آمد ما از شرق به غرب تهران برطرف شده بود ولی متاسفانه شهرداری جدید آن را مسدود نمود.

طاهری

* تعیین سقف برای پاداش بازنشستگی گامی برای اجرای عدالت در بین کارکنان دولت است ولی مسئولان رده بالای وزارت نفت که منتسب به یک جریان سیاسی کشور هستند حاضر نیستند خود را بازنشسته کنند. ثانیا مخالف سرسخت تعیین سقف پاداش می باشند.

42510912

* سال هاست که برخی شهرهای شمالی و مرکز کشور از معضل زباله ها و نبود دستگاه زباله سوز و... شکوه می کنند در مناطق دیگری گازهایی در صنایع نفت و گاز سال هاست دود می شود و به هوا می رود... با این همه نخبه در کشور چطور تا به حال این دو معضل حل نشده است؟ آیا مسئولان امر برای حل این دو معضل اقدامی در خور توجه کرده اند؟ چرا به پژوهشگران نخبه بومی اعتماد نمی کنند؟

میرشکار- تهران

* پاداش بازنشستگی که در قبال کار نیست پس بهتر است مانند عیدی برای همه یکسان باشد تا فاصله طبقاتی و تبعیض کمتر باشد!

24700916

* جاده آزادشهر گلستان به شاهرود با هیچ معیاری سازگاری ندارد. چرا برای رفع نواقص این جاده کوهستانی و از بین بردن نقاط خطر آفرین آن اقدامی صورت نمی گیرد؟

54310912

* شهردار تهران چرا نسبت به عملکرد شهرداری در این مدت به مردم گزارشی نمی دهد. البته بیشتر وقت شهرداری صرف مواردی شده که اصلا به امور شهری و خدمات به شهروندان مرتبط نیست و اکثر فعالیت شهردار متمایل به مسائل سیاسی بوده است! شهردار جدید در مدت مسئولیت خود واقعا چه عملکرد قابل دفاعی داشته است؟

آران و 0129021

* برای تعویض کارت ملی، ثبت احوال شرایطی را در مورد عکس متقاضی مشخص کرده که توسط کارمند ناآشنا به عکاسی اعمال می شود. این کار فقط موجب شده افرادی که این حرفه را دارند با کسادی بازارشان دست و پنجه نرم کنند، بی تدبیری مسئولان قرار است کدام یک از اصناف را به خاک سیاه ننشاند؟!

1704044

* وزارت نیرو با این دستگاه عریض و طویلی که دارد آیا نمی تواند آب باران را به کانال ها و مخازن منتقل و به وقت مقتضی از آن استفاده بهینه بکند؟ چرا باید

هدر رفت نزولات آسمانی در کشور بسیار بالا باشد و مسئولان امر در این مورد احساس مسئولیت نکنند؟

87120912

* نان غذای اصلی مردم است اما کیفیت این روزهای نان از قبل بدتر شده است و این موضوع علاوه بر کیفیت آردها به عدم نظارت بر پخت نان در نانوائی ها مربوط می شود.

5060021

* برخی از قبض های جریمه در برگه های قدیمی صادر می شود که باید با مراجعه به شعب بانک ملی پرداخت می شد. ولی اکنون بانک ها از دریافت آن ممانعت می کنند و دستگاه های خودپرداز هم توانایی وصول آن را ندارند و این باعث سردرگمی شده است از مسئولین در سازمان راهنمایی و رانندگی درخواست می کنم نسبت به اصلاح قبوض قدیمی جریمه اقدام کنند.

5385021

* سازمان ثبت احوال اسفند ماه را آخرین مهلت ثبت نام برای صدور کارت ملی هوشمند اعلام کرد. ولی سایت آن بسته است و می گویند بعد از عید باز می شود تکلیف مردم چیست؟

81470919

* با وجود هشدارهای مکرر و پی درپی و متعدد، افزایش بی رویه قیمت ها و عدم توانایی مسئولان و دولتمردان برای کنترل قیمت ها و مهار گرانی روزافزون موجود و فسادهای مالی برخی مدیران و اختلاس های کلان که تعداد بسیاری از هم وطنانمان را در ورطه ورشکستگی کشانده است، حکایت از یک بی برنامگی مزمن و بی توجهی آشکار و بی احترامی به حقوق مردم و مطالبات موجه آنهاست.

محمود بلیغیان- اصفهان

* در شهرستان مرند اداره مخابرات بدون اینکه قبض تحویل مشترکین بدهد، اقدام به قطع تلفن ثابت آنان می کند. با پولی که برای وصل مجدد دریافت می کنند این سوال پیش می آید که آیا این کار وسیله ای برای درآمدزایی مخابرات بوده است. اگر چنین باشد واقعا زشت است.

89020914

* بازنشسته ها چندین سال است چشم انتظارند که آقای رئیس جمهور برای آنان کاری انجام بدهد و حداقل چند مشکل این قشر را حل بکند. ولی با این حاشیه سازی هایی که ایشان انجام می دهد هیچ کورسویی دیده نمی شود.

حسین پور