آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جعبه سیاه ای تی آر 72 در دنا پیدا شد

جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر 72 در ارتفاعات دنا کشف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته مهندس فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه، بویراحمد، گروه عملیاتی تجسس در ارتفاعات دنا متشکل از امدادگران هلال احمر، تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش و کوهنوردان فدراسیون کوهنوردی جعبه سیاه هواپیمای ATR72 که 29 بهمن ماه در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرد و منجر به جان باختن 65 مسافر و خدمه آن شد، را پیدا کردند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مدفون بودن پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی در عمق حدود سه متری برف های کوه دنا ابراز امیدواری کرد که با اجرای عملیات یخ شکن در اعماق بیشتر، بخشی از این پیکرها پیدا شود.

فیلی افزود: عملیات جست وجو و انتقال جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج، با اعزام هفت گروه تخصصی در ارتفاعات دنا آغاز شده است.

وی ادامه داد: دیروز دو گروه چهار نفره تخصصی هیمالیانورد و فاتح اورست برای امدادرسانی و جست وجوی پیکرهای جانباختگان به ارتفاعات دنا اعزام شدند.

وی روز جمعه گفته بود که بقایای انتقال داده شده به پایین، مربوط به جست وجوهای گذشته بود که توسط گروه های امدادی و نجات کوهستان هلال احمر و تکاوران ارتش در منطقه تجمیع شده بود.

فیلی عنوان کرده بود که هم اینک هیچ جسد یا بقایایی از پیکرهای جانباختگان در محل سانحه و محدوده ارتفاعات پازن پیر در دسترس نیست و مابقی پیکرها زیر دو تا سه متر برف مدفون هستند.

وی گفت: برخی بقایای یافت شده توسط نیروهای امدادی نیز پیکرهایی بودند که میان صخره های کوه و بر روی برف های کم عمق پیدا شده است.

ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای امروز را برای عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده است.

در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.