آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۹
شهرستان ها
۷

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان: سپاه کردستان امنیت فعالان بخش خصوصی در استان را تامین می کند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: کردستان از ضریب امنیت بالایی برخوردار است و ما امنیت بخش خصوصی برای فعالیت در این استان را تامین می کنیم.

سنندج- خبرنگار کیهان: محمد حسین رجبی در گفت وگو با خبرنگار کیهان در سنندج افزود: سپاه کردستان علاوه بر برقراری امنیت پایدار، در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان های استان نیز عزم جزم کرده و خدمات بی منت این نهاد انقلابی در سراسر استان ملموس و مشهود است. به طوری که امید و شادی دوباره به روستانشینان بازگشته و روستاها جان تازه ای به خود گرفته اند.

وی گفت: اوایل انقلاب گروهک های ضد انقلاب و مزدوران داخلی جنگی ناخواسته بر مردم کردستان تحمیل کردند و دولت نیز به دلیل عدم امنیت نتوانست در این استان سرمایه گذاری کند. خود مردم هم شرایط را برای حضور در عرصه های اقتصادی تولیدی و اشتغالزا مساعد نمی دیدند در نتیجه الان شاهد نوعی عقب ماندگی مزمن در این استان مستعد و نوعی عدم توازن در بخش های توسعه هستیم. وی افزود: مثلا در حوزه مخابرات پیشرفت خوبی داریم اما در حوزه اشتغال و کارآفرینی مشکلات زیادی وجود دارد که کردستان برای رهایی از این وضعیت نیازمند تهیه و ابلاغ سند چشم انداز توسعه است. رجبی اظهار داشت: سپاه کردستان از سال 88 تاکنون 6200 پروژه از قبیل ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه، راه روستایی و غسالخانه در مناطق محروم، دوردست مرزی و کوهستانی با هزینه دو میلیارد تومان اجرایی کرده است و برای سال آینده حجم کارها و هزینه ها را تا دوبرابر افزایش خواهیم داد و در نظر داریم با استفاده از توان خود مردم، مشارکت دولت و سپاه به این محرومیت ها پایان دهیم و شخص استاندار به جد دنبال رفع موانع بوروکراسی اداری در این زمینه است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت که در ایام دهه فجر امسال 958 پروژه عمرانی محرومیت زدایی در کردستان افتتاح و علاوه بر آن 157 دست جهیزیه به زوج های جوان اهدا کردیم.

وی افزود: هر کجا پروژه ای را برای ما تعریف کنند بدون تامل در آنجا حاضر خواهیم شد و هدف از کارهای ما کمک به دولت است تا با استفاده از ظرفیت های مردمی و توان سپاه عقب ماندگی های زیاد استان را جبران کنیم و فعالیت ما در روستاها منافاتی با روند فعالیت دستگاه های اجرایی ندارد.