آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۲۸۳
گردشگری
۱۷

به جز پایتخت

لزوم رفع فرسودگی قطب شمالی گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از فرسودگی زیرساخت های گردشگری و ادامه فعالیت تاسیساتی که نیم قرن از عمرشان می گذرد، خبر داد. به گزارش «ایسنا»، دلاور بزرگ نیا گفت: «درحال حاضر نزدیک به 150 تا 160 پروژه نیمه تمام مرتبط با گردشگری در استان مازندران وجود دارد که چون در پنج، شش سال گذشته نتوانستیم تسهیلات جدی به آنها اختصاص دهیم، نیمه کاره مانده اند.» وی افزود: «در کل استان مازندران 24 هتل چهار و پنج ستاره وجود دارد که 9 هتل 5 ستاره دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد و برای تکمیل آنها به تسهیلات فوری و ارزان نیاز است. بررسی کرده ایم اگر 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به پروژه های مازندران اختصاص دهند، نه تنها این هتل ها، بلکه تمام پروژه های نیمه کاره را می توانیم به سرانجام برسانیم.» او در نهایت اظهار کرد که می توان با تخصیص تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی هر پروژه، بخش زیادی از مشکلات گردشگری این استان به ویژه فرسودگی تاسیسات گردشگری بالای 50 سال را حل کرد.

برنامه های نوروزی «پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی»

استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از تمام توان دستگاه های اجرایی عضو ستاد سفر در پذیرایی از گردشگران نوروز 97 تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مجید خدابخش که در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 با محوریت رویداد بزرگ «تبریز2018» سخن می گفت، افزود: «باید تمام امور و تصمیم گیری ها بر اساس برنامه ای مشخص و سازمان دهی شده باشد و تمام امکانات مورد نیاز گردشگران در ایام تعطیلات نوروز از قبیل مراکز پذیرایی، اقامتی، تامین سوخت ماشین ها و... فراهم شود.» در ادامه این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز بررسی و طرح ریزی برای سامان دهی ورودی های شهر، تجهیز سرویس های بهداشتی در مراکز بین راهی، آماده سازی 55 مسجد داخلی و خارجی شهر برای پذیرش گردشگران و مسافران با افزایش ساعات فعالیت طبق تفاهم نامه بین شهرداری تبریز و سازمان اوقاف استان، همکاری با نیروی انتظامی، شورای مرکزی اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت را برای ارائه خدمات ویژه نوروز 97، همزمان با رویداد بزرگ «تبریز2018»، از سایر فعالیت های انجام گرفته ستاد خدمات سفر استان تاکنون، اعلام کرد.