آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۱
شهرستان ها
۷

استاندار خراسان شمالی خبر داد: آمادگی آستان قدس رضوی برای مشارکت در احداث آزادراه گرگان - بجنورد

استاندار خراسان شمالی از آمادگی آستان قدس رضوی برای مشارکت در احداث آزادراه گرگان به بجنورد خبر داد.

محمدرضا صالحی در جلسه کمیته استانی مجمع استانداران کشور که به میزبانی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان از ظرفیت های بالایی برخوردار است و وجود این ظرفیت ها کار را برای مدیران استانی به ویژه استاندار گلستان سخت می کند و از نگاه من نرخ بیکاری بیش از 12 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 38 درصدی، آمار قابل قبولی برای استان گلستان با وجود این میزان ظرفیت نیست.

وی ادامه داد: نرخ متوسط بیکاری کشور بیش از 11 درصد و مشارکت اقتصادی بیش از 40درصد است و در استان خراسان شمالی نرخ بیکاری در پاییز امسال کمتر از 9 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نزدیک به 6 درصد داشته است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: استان خراسان شمالی آمادگی این را دارد که در تعامل دو طرفه در توسعه استان گلستان گام بر دارد.

صالحی گفت: آزادراه گرگان به بجنورد نیازمند توجه بیشتر است و تقاضای ما از معاون اول رئیس جمهور این است که در اولویت بندی فاینانس ها این آزادراه در اولویت قرار داده شود.

وی تاکید کرد: اگر اجرای این پروژه در فاینانس قرار گیرد، آستان قدس رضوی نیز حاضر است در 15 درصد اجرای این پروژه ایفای نقش کرده و سرمایه گذاری کند.