آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۵
اجتماعی
۴

شهردار کرج روی لبه تیغ استیضاح

رسانه های محلی استان البرز از نامه استیضاح اصغر نصیری شهردار کرج با 8 امضا خبر دادند. شورای شهر کرج 13 عضو دارد و عدد 8 را می توان به این معنی دانست که کفه اعضای اصلاح طلب دوباره سنگین شده است.

انتخاب نصیری با تاخیر و با 8 رای صورت پذیرفت و حالا 8 امضا برای استیضاح به منزله اکثریت یافتن مخالفان او در شورا و تغییر نظر دو سه عضوی است که پیش تر به او رای داده بودند و با همین رای در جایگاه شهرداری کرج نشست.

به این ترتیب چنانچه نصیری نتواند نظراکثریت اعضای شورای شهر کرج و استیضاح کنندگان را جلب کند احتمال تغییر او و انتخاب شهردار جدید برای این کلان شهر زیاد است. به موجب اخباری که برخی رسانه های محلی منتشر می کنند سرنوشت شهردار کرج به نظر و موضع صریح رئیس شورا بستگی دارد که جریان استیضاح را تقویت کند یا در کنار شهردار قرار گیرد. از قراین اما گزینه اول محتمل تر به نظر می رسد همچنین یکی از اعضای شورای شهر کرج با بیان اینکه در چند وقت اخیر، جلسات متعددی را با شهردار برگزار کرده، اما آن طور که باید توجیه نشده اند، به «ایران»گفت: دلایل این استیضاح، بیشتر به انتصاب های ایشان بر می گردد که در این زمینه بارها تذکر داده ایم، اما تغییری اتفاق نیفتاده است.